×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارانیوز، علی زینی وند کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرآیند تولید ثروت در کشور و تحلیل آن گفت: تولید ثروت در کشور نيازمند ورود سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت‌های جدید است.

علی زینی‌وند اظهار کرد: سالیان گذشته جمعیت کشور حدود ۳۵ میلیون بود که از منابع موجود کشور در آن برهه بهره‌مند می شدند اما با افزایش جمعیت این منابع افزایش پیدا نکرده بلکه دچار کاهش هم شده است.

وی تاکید کرد: جمعیت ایران در حال وارد شدن به دوران سالمندی است و وقتی جمعیت وارد این حیطه می شود زیر ساخت‌هایی برای این فضای پنجره ای جمعیت وجود ندارد.

زینی‌وند تاکید کرد: باید با دقت راهکارها را ایجاد کرد، اما متاسفانه سرمایه گذاری‌های کمی در این حوزه شده و توازن و معدل گیری به همان انداره گذشته بوده و سرمایه‌ها و صنایع مهمی به مرور از چرخه خارج شده و سرمایه گذاری جدیدی در تولید ثروت بوجود نیامده  و ظرفیت جدیدی نیز نداشته ایم .

مشکل اصلی تورم و فشار بر معیشت مردم، است

علی زینی‌وند اظهار کرد: همه دولت‌ها وقتی آمدند و با کمبود پول مواجه شدند پول چاپ کردند و ما با فاجعه اقتصادی نقدینگی مواجه شدیم.

وی بیان کرد: متاسفانه دولت‌هابه صورت ریشه‌ای نمی توانند این مشکل را حل و رفع کنند و در این زمینه شعارهایی شبیه به هم‌ می‌دهند .

استاندار سابق کرمان مطرح کرد: رفع این مشکل بخشی از آن بر می گردد به تعاملات خارجی و رفع مشکل تحریم‌های بین المللی که باید با تدبیر حل شود.

زینی‌وند در بخش مهمی دیگر از سخنان خود هم‌چنین با بیان این مطلب که در بحث قوانین کار با قانونی که به صورت یکپارچه سن بازنشستگی را افزایش می دهد کاملا مخالفم تصریح کرد: طبقه بندی مشاغل سخت و زیان‌آور در این بخش ضروری به نظر می رسد چرا که مشاغلی وجود دارد که فعالیت در آن‌ به مدت سی سال و حتی بیست سال بسیار زیاد و زیان آور به نظر می رسد و این موارد را باید به صورت استثنا به آن‌نگاه کرد و توجه بسیار جدی به آن داشت .

وی ادامه داد: در برخی مشاغل همچون اساتید دانشگاه، مدیران باتجربه و کسانی که می شود از تجربه آنها استفاده کرد اشکالی ندارد که از این ظرفیت‌ها بیشتر بهره‌مند شویم و ساختار آن را به گونه ای تعریف کنیم که از آنها و ظرفیت‌شان استفاده شود.

استاندار سابق کرمان در حوزه فارغ التحصیلان بخش دانشگاهی با بیان‌ اینکه راهکار این موضوع تقویت شرکت‌های دانش بنیان است گفت: ریشه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال است و شاهرگ اقتصاد دیجیتال را که اینترنت است متاسفانه کند کرده و با اخلال روبرو کرده ایم.

در خصوص فیلترینگ واضح است این کار بی ثمر را می‌دانم

زینی‌وند ادامه داد: آمده‌‌‌ایم فیلترینگ را اعمال کرده‌ایم و پلتفرم هایی که حدود ۱۰ میلیون خانوار ایرانی از آن تغذیه می‌کند و اگر هر خانوار را سه نفر در نظر بگیریم( جمعیتی ۳۰ میلیونی از آن بهره‌مند می شود و ارتزاق می‌کند) زیرساخت‌هایی که این جمعیت را به اقتصاد بین الملل متصل می‌کند را مختل کرده‌ایم و در ادامه هیچ پلتفرم را هم با فیلترینگ نتوانسته‌ایم‌ محدود کنیم همه هم اما از فیلترینگ استفاده می‌کنند،

این نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: تنها نتیجه فیلترینگ بوجود آمدن برخی شرکت های فاسد فروش فیلترشکن هستند.

وی اظهار کرد: در بحث جذب نخبگان راهکار این است که باید دولت پایش را از روی رگ شاهرگ بخش خصوصی بردارد.

استاندار سابق کرمان با اشاره به شرکت مپنا در استان البرز بیان کرد: این شرکت بسیاری از نخبگان را جذب کرده و اگر چه نیمه خصوصی است اما هر جا که بخش خصوصی را وارد کنیم موتور محرکه آن بخش دانشگاهی خواهند بود.

وی با بیان این که چهار مولفه در بخش منابع توسعه وجود دارد تصریح کرد: منابع معدنی و طبیعی که بر روی زمین‌ یا زیر زمین وجود دارند ، دیگری منابع فیزیکی همچون کارخانجات هستند و سومی سرمایه انسانی و اجتماعی هستند.

زینی وند ادامه داد: وزن سرمایه اجتماعی و انسانی در توسعه کشورها شصت و نه و هفت دهم درصد است و این یعنی این که همه مبانی توسعه بر پایه نیروی انسانی و دانشگاهی است و ما متاسف می شویم وقتی می‌بینیم حجم نیروهای متخصص کارآمد در کشور مهاجرت می‌کنند و ما متوجه نمی‌شویم چه اتفاقی دارد برای کشور بوجود می آید و می‌گوییم خب دارند می‌روند.

علی زینی‌وند با اشاره به اقتصاد چین و عربستان اشاره کرد و گفت: این کشورها کاملا مبتنی بر نیروی انسانی و دانشگاهی فعالیت می‌کنند و بنده اگر به مجلس ورود پیدا کنم تمام نیروی خود را به کار خواهم گرفت تا موقعیت و تسهیلاتی در کشور بوجود آید تا نخبگان ما حرمت داشته باشند و قدر آنها را بدانیم.

بنده از ابتدا از حوزه کرج ، فردیس و اشتهارد ثبت نام کردم و تغییر حوزه ندادم

وی در بخشی دیگر با اشاره به مشکلات استان البرز تصریح کرد: با مشکلات استان البرز به خوبی آشنایی دارم و ‌از سال ۸۸ در کرج و در منطقه باغستان خانه ای خریده ام و برخلاف برخی شایعه ها تا قبل از رفتن به شهرستان‌های محل خدمت همین‌جا زندگی کرده‌ام .

زینی‌وند با بیان این مطلب که به هر استانی که رفتم و پست گرفتم کسی را با خودم نبردم گفت: من یک روستایی و عشایر زاده هستم و هیچ وقت به باند و رانتی وابسته نبوده‌ام .

استاندار اسبق کرمان با اشاره به این مطلب که با همه عقلا و بزرگانی که پرچم جمهوری اسلامی را قبول دارند تعامل می کنم اظهار کرد: تند روهای دو سرطیف کشور را به نابودی می کشانند و در این راستا بسیاری از شایستگان از حق انتخاب شدن برای نمایندگی مجلس محروم هستند .

وی با اشاره به موضوع فیلترینگ که در بالا نیز به آن اشاره شد تاکید کرد: فیلترینگ را کار بیهوده می‌دانم اما بر مدیریت فضای مجازی برای ایمن سازی فرزندان‌مان اعتقاد راسخ دارم .

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد، فردیس و آسارا گفت: بنده به پشتوانه مردم کرج ، فردیس ، اشتهارد و آسارا به میدان آمده ام و دیدگاه و برنامه های من فقط در قالب نماینده‌ی کلان شهرهایی مانند تهران یا کرج شدنی است چرا که این حوزه نمایندگانی در قواره ملی می‌طلبد و به همین دلیل بنده به جای کرمان و سیستان و بلوچستان و ایلام از این استان خودم را و توانایی هایم به مردم عرضه کرده‌ام.

زینی‌وند با بیان‌ این مطلب که به شدت به توانایی و ظرفیت‌های جوانان اعتماد دارم و جوانان البرز را یک ظرفیت می‌دانم اظهار کرد: با دو انگیزه به این میدان قدم گذاشتم و به عنوان یک تحصیل‌کرده روابط بین الملل می‌دانم مشارکت پایین چقدر در عرصه بین الملل به ضرر منافع ایران است و دیگر آن که می‌دانم وجود حتی یک نماینده قوی تا چه حد برای مردم و دفاع از حقوق آنها موثر است .

با رویکردهای سلبی و برخوردهای قهری با مسائل فرهنگي کاملا مخالفم

وی با مطرح این مطلب که از فضا سازی های مرتبط با مهندسی انتخابات نترسید و نا امید نشوید در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران بیان کرد: انتخابات یک انتخابات سالم است اگر منظورتان از مهندسی انتخابات تلاش برخی جریان‌ها برای مشارکت پایین و حداقلی مردم است قطعا این تلاش را فقط با حضور خود در پای صندوق رای می‌توان پاسخ داد و به هم ریخت تا فقط افراد یک طیف رای نیاورند.

مساله حجاب از دیگر مسائلی بود که استاندار سابق کرمان به آن‌پرداخته و تصریح کرد: در خصوص حجاب ،باید بگویم که ما یک کشور مسلمان هستیم و مردم ذاتا و بر اساس باورهای قلبی به ارزش‌های دینی وفادار هستند، و در این زمینه عقاید همه مردم قابل احترام است اما با رویکردهای سلبی و برخوردهای قهری با مسائل فرهنگي کاملا مخالفم .

وی تاکید کرد: قانون هایی مثل عفاف و حجاب اگر با رویکرد قهری نوشته شوند دختر و پسر پاک طینت ما را از هویت دینی زده می کند.

زینی‌وند در آخر مطرح کرد: رکن قانون حجاب و عفاف و قوانین که به موضوعات اجتماعی می پردازد مبتنی بر فطرت انسانی و غیر قهری بودن می دانم.

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});