×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارانیوز، چنانچه مکانیسم واردات به‌درستی اجرا شود تاثیرگذار است چراکه منجرب به کاهش قیمت خودرو در بازار است. برای اینکه قیمت‌ها از سقف شکسته شود نه از کف، با واردات خودرو و ورود به بازار عرضه خودروهایی که در حدود ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارند سبب می‌شود قیمت‌ها از بالا شروع به‌ریزش کنند.

البته کاهش قیمت زمانی خودش را نشان می‌دهد که تورم در اقتصاد ایران خودش را نشان ندهد و در مقابل دلار هم افزایشی شود؛ اما اگر دلار افزایش قیمت را تجربه کند، شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار نخواهیم بود و صرفاً با وارد کردن خودروی کار کرده از سرعت افزایش قیمت‌ها می‌کاهیم و قیمت‌ها با شیب کمتری افزایشی می‌شوند.

چنانچه دولت و برخی از نمایندگان سیاست‌های دخالتی و محدودیت‌زا وضع کنند و خودش را در سِمَت معاونت فروش خودروساز قرار دهد، تولید اتفاق نخواهد افتد، حتی شاید خودروساز به لحاظ سیاسی تولید کند؛ اما عرضه انجام نمی‌شود و چنانچه انجام هم شود این عرضه از درب پشتی کارخانه صورت می‌گیرد.

دولت و مجلس به‌جای دخالت، باید بستر را فراهم کند تا تولید کننده خودش تولید و بازار را داشته باشد، آن‌گاه بازار مکانیسم خودش را پیدا می‌کند به راستی جای سوال است که چرا باید خودرو‌هایی که در کشور‌های خلیج فارس عرضه می‌شوند، به ده برابر قیمت در بازار ایران فروخته شوند؟ آیا وقت آن نرسیده که یک بار برای همیشه به انحصار در بازار خودرو پایان داده شود تا مصرف کننده ایرانی با رهایی از مافیای بازار، مستقیم و بی واسطه خودروی استاندارد مورد نظر خود را انتخاب کند؟! و یک بار برای همیشه باید با قطع کردن دست‌های انحصار، صنعت خودرویی کشور را نجات داد و اجازه نداد منافع مردم به پای جریان انحصار و مافیای خودرویی ذبح شود؛ کاری که هم در جهت احترام به مصرف کننده ایرانی است و هم جلوگیری از نابودی محیط زیست و هدر رفت انرژی کشور است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});