×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 نشست مشترک اعضای شوراهای اسلامی استانها با مدیران کل حفاظت محیط‌زیست
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز، نشست هم‌اندیشی شورای عالی استان‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه ۴ اردیبهشت با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها، علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در محل آن سازمان؛ و نشست همزمان مهندس علیرضا قره حسنلــو رئیس، دکتر کریمی پور دبیر شورای اسلامی استان البرز و دکتر درگی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بصورت ویدیو کنفرانس و جمعی از اعضای شورای عالی استان‌ها و معاونین و مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.

در این جلسه رؤسای پهنه‌های پنج‌گانه سازمان محیط‌زیست کشور به ارائه گزارش پرداختند که در این میان رئیس شورای سلامی ستان‌ البرز بعنوان نماینــده پهنه ۵ استان(البرز،تهران،قزوین،سمنان و زنجان) به بیان نظرات و عمده مسائل و موضوعات مرتبط با محیط زیست استان‌های هدف خود پرداخت.

از مهمتریــن موضوعات چالشی و پراهمیت محیط زیستی که توسط قره حسنلو رئیس شورای اسلامی استان البـــرز بیان و مورد تاکید قرار گرفت: می توان به لزوم تعامل و هم افزایی ذینفعان در حوزه محیط زیستی جهت استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط‌زیست برای احداث تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها بخصوص مناطق هدف که تراکم جمعیتی بالایی دارند و بایستی اقدام عاجل صورت گیرد که از جمله آنها احداث تصفیه خانه مهدی آباد و ملک آباد چهارباغ که با کندی به دلیل کمبود منابع پیشرفت فیزیکی داشته است.

هم افزایی جهت استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط‌زیست برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خروج خودروهای فرسوده با توجه به اینکــه بیشترین آلودگی هوای استان را آلاینده های محرک دودزا و البته فرسوده و غیر استاندارد شامل میشوند.

لزوم پیگیری و بازنگری در قانون جرائم صنایع آلاینده و تسلیم مالیات سبز واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی نمایند و آینده زندگی مردم را تهدید مینمایند.

فقدان سایت پسماندهای صنعتی و ویژه در استان صنعــتی البــرز باتوجه به تعداد بالای شهرک ها و لکه های صنعتی که نگرانی ها جدی را ایجاد کرده است و انتظار میرود هم افزایی و نگاه ویژه مسئولین امر در این خصوص صورت گیرد.

لزوم پیگیری برنامه ایجاد خانه های محیط زیست در اماکنی که مشارکت مردمی بیشتری دارند از جملــه ادارات، مساجد و البته مناطق روستایی و دهیاری های محل، در جهت آگاهی سازی و افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست.

اهمیت بازنگری در ضوابط قانونی بازیافت و دفن نخاله های ساختمانی و استقرار سایت تخصصی نخاله‌های ساختمانی به خصوص در استان‌های کوچک و پرتراکم از موضوعات حائز اهمیت بشمار میرود.

علیرضا قره حسنلو رئیس شورای اسلامی استان البرز در این نشست خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن زمین در جاده پرتردد چالوس و عدم امکان تفکیک زباله‌ها، مشکلاتی ایجاد شده است که با توجه به اینکه منطقه محافظت شده است و مصوبه شورای عالی امنیت ملی را نیز دارد، خواهشمندیم مساعدتی شود تا زمینی برای تفکیک زباله در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد و همچنین امیدواریم ساختار جدید ادارات محیط زیست شهرداری‌ها نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

عضو شورای عالی استانها در پایان خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با حضور شما در شهرک صنعتی اشتهارد در دومین سفر ریاست جمهور به استان البرز و دستورات ویژه ای که صادر شد و همکاری دستگاه قضائی اتفاقات خوبی رقم خورد و سطح آلودگی ها کاهش چشمگیری یافت که در این باب قدردان نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم به مقوله محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

گفتنی است مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از ۱۲۶ هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});