×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 22 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دانشگاهی تمدن ساز است که اصلاحگر باشد
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز، آیین نکوداشت و مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم و استاد با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر محمد علی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر یحیی رمضانی فرماندار شهر کرج، دکتر حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ، مسئولان کشوری و استانی، استادان ، دانشجویان ، معلمان و دانش آموزان،در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

دکتر حسین کلانتری در این مراسم اظهار کرد: منت خدای را عزوجل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت . هر نفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون بر می آید مفرح ذات . پس در هر نفس دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب. وی افزود: تاریخ نام مربیان نام آوری چون حضرت ابراهیم، موسی ، عیسی، حضرت محمد (ص) ،علی (ع)، فاطمه(س) و زینب کبری (س) را بر خود نقش ابدی زده است؛ آنانکه با پیکار مقدس خویش حماسه های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آورده اند و با تزکیه و تعلیم کاخ بلند و پایه علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم توحید را برافراشته و امروز شما عزیزان ادامه این نهضت عظیم را بر عهده گرفته اید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ضمن بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم با اشاره به جمله شهید مطهری بیان داشت: هر مصلحی اول باید صالح باشد تا بتواند مصلح باشد، پیامبر گرامی اسلام و اولیای الهی اصلاحات زیادی را بوجود آورند و تمدن ساز بودند و حضرت امام خمینی (ره) اصلاحات اساسی ایجاد کرد و مقام معظم رهبری نیز تمدن ساز است و دانشگاه ها نیز بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رسالت مهمی در تمدن سازی دارند.

کلانتری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کرج اگر بتواند اصلاحاتی ایجاد کند، مردمی، نوگرا و انعطاف پذیر، کیفیت گرا، مبتکر، دانشجوپرور، اشتغالزا، خداجو و با جامعه و صنعت در ارتباط باشد، تمدن ساز محسوب می شود. اگر دانشگاه به این سو رفت می تواند در راستای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کند و نوگرا باشد. امیدواریم این دانشگاه رو به جلو حرکت کند و سیاست زده نباشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز رهبر معظم انقلاب را تمدن ساز عنوان و مطرح کرد: امروز دانشگاه های ما علاوه بر بحث خودسازی و جامعه پردازی باید در زمینه تمدن سازی در جامعه اسلامی نیز کار کنند. دانشگاه می تواند تمدن ساز باشد و بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و در مسیر آن گام بردارد. دانشگاهی تمدن ساز است که اصلاحگر باشد و بتواند اصلاحات اساسی را در جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که طی دو سال اخیر در دانشگاه آزاد کرج انجام شده است، اعلام کرد: در حال حاضر ۴۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو شامل ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر در واحد کرج و حدود پنج هزار نفر در سطح استان و ۵۳۶ نفر عضو هیات علمی در استان داریم. عملکرد خوب معاونت آموزشی کسب رتبه A پلاس را در پی داشت اما در حوزه مقالات آی اس آس روند خوبی نداشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به وجود ۱۴ مدرسه مهارتی و نیز افزایش دانشجویان این دانشگاه از ۳۸ هزار به بیش از ۴۹ هزار نفر، در خصوص راه اندازی دانشکده های موضوعی به فعالیت های دانشکده علوم مهندسی و کشاورزی، سه دانشکده علوم انسانی و راه اندازی چهار مدرسه عالی مهارتی جدید نیز اشاره کرد و گفت: افزایش رشته ها و جذب دانشجو، افزایش درآمد شهریه ها را به دنبال داشته است.

کلانتری اجرای برنامه های معاونت توسعه و مدیریت منابع، افتتاح سالن چند منظوره ورزشی، بازسازی و زیباسازی مجتمع دانشگاهی و ایجاد تعاونی مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: انتخاب البرز به عنوان استان برتر طی دو سال متوالی در جشنواره هفته پژوهش و فناوری کشوری با محوریت دانشگاه آزاد کرج، افتخار ماست اما انتظار می رود و پیشنهاد هم داده ایم پژوهش و فناوری ما از هم تفکیک شود و این مهم نیازمند دستورات لازم است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج پرداخت و برنامه توسعه ای این دانشگاه را تشریح نمود.

در پایان این مراسم از استادان دانشگاه و معلمان سما استان البرز با اهداء لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});