×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش تارانیوز، محمد حسین عزیزی تبریززاد نامزاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کد انتخاباتی ۹۴۵  از بهمن ماه سال ۱۳۷۱ تاکنون به عنوان عضو هیات علمی و اکنون به عنوان استاد تمام پایه ۴۲ در دانشگاه تربیت مدرس مشغول به کار می باشند.

وی تاکنون بیش از ۱۱۴ مقاله تحقیقاتی چاپ شده در مجلات معتبر بین المللی، ۱۸۹ مقاله در مجلات داخلی، ۷ فقره ترجمه و تالیف کتاب و چند مورد ثبت اختراع در کارنامه علمی خود دارند.

دکتر عزیزی همچنین فعالیتهای اجرایی مختلفی از جمله: رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، معاون پژوهشی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنايع غذايي كشور، مدير سردخانه‌های بنياد مستضعفان، قائم ‌مقام مديركل طرح و برنامه در معاونت صنايع تبديلي، وزارت جهاد سازندگی،‌ مدير گروه صنايع غذايي دانشگاه تربيت مدرس، مدير گروه صنايع غذايي دانشکده علوم تغذيه و صنايع غذايي، عضو هیئت‌مدیره، رئیس و دبير انجمن علوم و صنایع غذايي ايران در چند دوره، سردبير و عضو هیئت تحريريه مجله علوم و صنایع غذايي ايران، عضو هیئت تحريريه مجله علوم تغذيه و صنایع غذايي ايران و چند مجله ديگر، عضو چندین شورای پژوهشی و علمی در دانشگاه‌های مختلف و سایر مراکز علمی و آموزشی، عضو شورای عالي انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنايع غذايي كشور، رئیس، دبير و عضو شوراي علمي بسیاری از همایش‌ها و کنگره‌های مرتبط با علوم و صنايع غذايي، عضو کميسيون ارزشيابي مدارک خارجي معاونت دانشجوئي وزارت علوم، عضو کميسيون کشاورزي و کارگروه تخصصی دانش‌آموختگان برتر بنیاد ملی نخبگان، مدیر کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، تدریس دروس مرتبط با رشته علوم و صنایع غذایی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های مختلف، رئیس، دبیر و عضو چندین کمیته اجرایی، پژوهشی و علمی در وزارت خانه ها، سازمان ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، و سایر مراکز مرتبط با امر غذا و تغذیه را در کارنامه خود دارند.

وی درجه کارشناسی خود را از انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و کارشناسی ارشد را از دانشگاه تربیت مدرس (در سال های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۸) و دکتری تخصصی را از مرکز تحقیقات صنایع غذایی میسور کشور هندوستان (در سال ۱۳۸۰) دریافت نموده و تاکنون راهنمائی بیش از ۱۵۰ و مشاوره بیش از ۱۷۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را عهده دار بوده اند.

از تجارب شغلی دکتر محمد حسیت عزیزی می توانیم به موارد زیل اشاره کنیم.

– رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

– سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور

– معاون پژوهشی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنايع غذايي كشور

– مدير سردخانه‌های بنياد مستضعفان

– قائم‌مقام مديركل طرح و برنامه در معاونت صنايع تبديلي، وزارت جهاد سازندگی‌

– مدير گروه صنايع غذايي دانشگاه تربيت مدرس

– مدير گروه صنايع غذايي دانشکده علوم تغذيه و صنايع غذايي

– عضو هیئت‌مدیره، رئیس و دبير انجمن علوم و صنایع غذايي ايران در چند دوره

– سردبير و عضو هیئت تحريريه مجله علوم و صنایع غذايي ايران

– عضو هیئت تحريريه مجله علوم تغذيه و صنایع غذايي ايران و چند مجله ديگر

– عضو چندین شورای پژوهشی و علمی در دانشگاه‌های مختلف و سایر مراکز علمی و آموزشی

– عضو شورای عالي انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنايع غذايي كشور

– رئیس، دبير و عضو شوراي علمي بسیاری از همایش‌ها و کنگره‌های مرتبط با علوم و صنايع غذايي

– عضو کميسيون ارزشيابي مدارک خارجي معاونت دانشجوئي وزارت علوم

– عضو کميسيون کشاورزي و کارگروه تخصصی دانش‌آموختگان برتر بنیاد ملی نخبگان

– مدیر کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو

– تدریس دروس مرتبط با رشته علوم و صنایع غذایی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های مختلف

– رئیس، دبیر و عضو چندین کمیته اجرایی، پژوهشی و علمی در وزارت خانه ها، سازمان ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، و سایر مراکز مرتبط با امر غذا و تغذیه

کار اصلی نماینده قانون گذاری و نظارت بر  قوانین و پیگیری مصوبات استانی است

دکتر محمدحسین عزیزی در نشست خبری که در ستاد انتخاباتی با اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه سالهای زیادی در صنعت غذا فعالیت می کنم و استان البرز یکی از قطب های صنایع غذایی در کشور است، اظهار کرد: در البرز در حدود ۴ هزار واحد صنعتی واقع شده است که از این تعداد ۲ هزار از واحدها مربوط به صنایع غذایی است و در واقع نیمی از صنعت استان مربوط به صنایع غذایی است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد صنایع غذایی در استان، حدود ۴۰ واحد صنعت غذایی از بزرگترین صنایع غذایی نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه است که جزء اولین ها است.

دکتر عزیزی با اشاره به اینکه این تعداد از واحدهای صنعت غذایی در حدود ۳۰۰ هزار پرسنل در آنها مشغول به کار هستند، افزود: تعداد بسیاری از پرسنل صنایع با بنده آشنا هستند و از من درخواست کردند تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندید شوم.

رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: موضوعاتی زیادی گریبانگیر استان البرز از جمله ترافیک، مسائل اجتماعی، فرهنگی و همجواری با پایتخت و استان های دیگر که معضل های بسیاری در البرز ایجاد کرده است و باید در آینده پیگیری شود.

دکتر عزیزی اضافه کرد: در این انتخابات در حدود ۴۲ انجمن علمی صنایع غذایی و حتی  فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و… آمادگی حمایت از بنده را داشتند تا در انتخابات شرکت کنم.

وی با اشاره به اینکه البرز یک استان مهاجر پذیر است، و هر ساله ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می شود و از نظر رشد جمعیت بالاترین رشد نسبت به استان های دیگر دارد، ادامه داد: با بالا رفتن جمعیت در استان البرز امکانات زیر ساختی از قبیل فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و … با افزایش جمعت همخوانی ندارد و باید به دنبال افزایش بودجه برای استان باشیم چراکه البرز محل گذر ۱۴ استان است و نیاز به بودجه های عمرانی ملی بالاتری دارد.

دکترعزیزی به وظایف نماینده مجلس اشاره کرد و گفت: کار اصلی نماینده قانون گذاری و نظارت بر  قوانین و پیگیری مصوبات استانی است و در این امر بایستی تلاش کرد.

در مجلس آینده بایستی بیشتر متخصصان باشند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تارانیوز مبنی بر اینکه برای مشکلات صنعت غذا از جمله نوسانات ارز و مواد اولیه و… چه برنامه هایی دارید که در مجلس ارائه دهید، گفت: مشکلات ارزی که ملی است و اکثر صنایع با آن روبرو هستند باید به دنبال رونق اقتصادی باشیم که بصورت جامع و کامل باشد و برای حذب سرمایه گذار خارجی به ایران تلاش کنیم تا این سرمایه گذاران با تبادلات بین المللی در بخش اقتصاد به ما کمک کنند.

دکتر عزیزی به درآمد ارزی کشور اشاره کرد و گفت: این کمبود ارز مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد می کند و به طور مساوی نمی شود برای صنایع مختلف توزیع کرد و  با واردات های مختلف در بخش های دیگر درآمد های ارزی مطابق این هزینه ها نیست.

رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  اذعان کرد: در مجلس آینده بایستی بیشتر متخصصان باشند تا سیاسیون چراکه دائم سیاسیون در بحث و جدل هستند در حالی که مجلس باید مکان آرامش باشد و بیشتر کارهای کارشناسی انجام شود و امورات اقتصادی پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش بسیار عظیم و غیر قابل انکار زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه هایی از جمله:

رفع تبعیض و ایجاد فرصتهای برابر در استخدام، پرداخت دستمزدها، آموزش های حرفه‌ای و ارتقاء شغلی زنان و بکارگیری زنان در مشاغل سرپرستی و مدیریتی متناسب با توانمندیهای آنان در ادارات همچنین تلاش در جهت استقلال مالی زنان، توسعه ویژه اماکن ورزشی و مراکز تفریحی و رفاهی ویژه بانوان و تلاش در جهت توانمندسازی دختران و زنان روستایی با تأکید بر ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت آنان می توان برشمرد.

وی در پایان گفت: کاهش نرخ بیکاری جوانان در استان از راه بهبود فضای کسب و کار و ارج نهادن به سرمایه‌گذار به عنوان نیروی مولد ملی و رساندن استان البرز به جایگاه نخست در کشور ازنظرشاخصه های توسعه یافتگی در جمیع جهات از دیگر اقدامات جهت پیگیری بنده در مجلس است.

انتهای پیام/

.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});