×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز، محمدرضا احمدی نژاد در اولین نشست شورای برنامه ریزی شهرداری فردیس که با حضور شهردار و مدیران شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید، از تلاش های مجموعه مدیریت شهری در جهت تحقق برنامه ها در سال گذشته قدردانی و اظهار کرد: امروز عملکرد یکسال گذشته مجموعه قابل مشاهده است و برآورد کلی نشان می‌دهد که برنامه ‌و اهداف سال گذشته تقریبا محقق شده است.

وی افزود: اگرچه با توجه به گزارش اقدامات انجام شده، مجموعه شهرداری در اجرای برنامه ها نمره قبولی گرفته است، اما با ایده‌آل ها و آنچه مدنظر است، هنوز فاصله داریم.

شهردار فردیس در ادامه گفت: علیرغم جذب بالای اعتبارات عمرانی در مجموع عملکرد شهرداری فردیس در سال گذشته، در برخی حوزه های شهرداری جذب اعتبارات عمرانی ضعیف است. با توجه به اینکه بودجه با نظر واحدهای ذیربط تدوین و اصلاح شده و کمترین تغییر در سطح مدیران را در سال گذشته داشته‌ایم؛ ضعف در جذب اعتبارات عمرانی زیبنده شهرداری فردیس نیست.

وی با تاکید بر لزوم عارضه‌یابی در خصوص ضعیف بودن جذب اعتبارات عمرانی در برخی حوزه های شهرداری؛ خاطر نشان کرد؛ در روزهای آتی طی جلساتی این امر علت یابی و از حوزه‌های مربوطه مطالبه می شود تا ضمن رفع موانع موجود، بتوانیم در این خصوص عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

احمدی نژاد با اشاره به زمان جذب اعتبارات عمرانی تا ۱۵ اردیبهشت ماه، تاکید کرد:جذب اعتبار عمرانی در حوزه های مختلف باید بیش از  ۹۰ درصد باشد و حوزه هایی که درصد جذب آنها پایینتر است، مدیران مربوطه در فرصت باقیمانده باید برای بهبود عملکرد تلاش کنند. اگر موضوعی در سال ۱۴۰۲ انجام نشده و ابتر مانده، هیچ بهانه ای برای انجام نشدن آن درسال ۱۴۰۳ پذیرفته نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ریزی و زمانبندی مناسب در خصوص پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: با توجه به  زمانبر بودن فرآیند انتخاب مشاور،  مرحله عقد قرارداد و انجام تشریفات، در صورتیکه  زمانبندی مناسبی نباشد، فرصت اجرای پروژه ها در سال جاری از دست می رود.

شهردار فردیس پیش نیاز هر پروژه را اسناد مناقصه دانست و بر ضرورت امضای موافقت‌نامه های مشاور در همین روزهای ابتدایی سال تاکید کرد و گفت:  با توجه به طولانی شدن روند تشریفات، موافقت نامه های انتخاب مشاور  پس از فروردین ماه پذیرفته نیست، چون با توجه به طولانی شدن روند تشریفات، بودجه مربوطه فرصت جذب را از دست خواهد داد.


});