×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، گودرز محمودی با اعلام این مطلب اظهار داشت: طی سال جاری این اداره کل متعهد شد ۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان را در قالب طرح ابرار و اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی، بهسازی کند که از این میزان ۲۵ کیلومتر در طالقان، ۱۰ کیلومتر در ساوجبلاغ و ۲ کیلومتر در اشتهارد وجود دارد.

محمودی با اشاره به اینکه اولویت بندی بهسازی و روکش راه های روستایی بر اساس شاخص هایی مانند تعداد خانوار، دسترسی به چندین روستا، خالی نبودن روستا از سکنه در طول تمام فصول و … انجام می شود، افزود: در طالقان مسیر  جوستان – گته ده – گراب  حدود ۱۸  کیلومتر است و از این  ۱۰ کیلومتر آن انجام شده که روستاهای  آنتنی، خجیره ،  دهدر و آسکان نیز از آن بهرمند هستند، مسیر  آنتنی-  انگه  ۷۰۰ متر  انجام شده و  آنتنی – اهوارک تا خوران نیز به طول ۲/۵ (دو و نیم) کیلومتر انجام شد و خوران به امیرنان ۷ کیلومتر  در حال تعریض است.

این مدیر استانی ادامه داد: همچنین مسیر روستای اورازان  به طول ۳ کیلومتر  با مشارکت مردمی زیر سازی  و قیرپاشی شده و توسط راهداری آسفالت شد و آسفالت امیرنان به کذلک به طول ۲ کیلومتر در شهرستان طالقان تا دو هقته آتی آماده بهره برداری خواهد بود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راه های روستایی ساوجبلاغ گفت: تکمیل راه روستایی ولیان – اسکولدره – سپیدداران – سیرود به طول ۵  کیلومتر مورد تعهد این اداره کل است که از این مسیر ولیان – اسکولدره به طول ۲ کیلومتر در حال زیر سازی بوده و آسفالت آن نیز انجام خواهد شد و در مسیر روستایی بریانچال  نیز که مقرر است به طول ۵ کیلومتر بهسازی انجام شود در حال مطالعه و برآورد است.

محمودی به عنوان اینکه در حوزه ساوجبلاغ محورهای کوشکذر و قاسم آباد نیز در مجموع به طول ۵/۵ کیلومتر از محل اعتبارات تملک دارایی روکش آسفالت شده است، تصریح کرد: بهسازی و روکش ۲ کیلومتر راه روستایی مورد تعهد در روستای حسن آباد شهرستان اشتهارد نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از راه مناسب و خدمات شایسته حق مردم و ساکنین عزیز روستاهاست، ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات مناسب و انجام حمایت های لازم تمامی روستاهای استان از راه مناسب و ایمن برخوردار شوند.

در استان البرز ۹۲۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان ۷۸۱ کیلومتر آن آسفالت و ۱۴۵ کیلومتر آن شوسه است و از اواخر سال ۹۸ نگهداری و توسعه راه های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی منفک و  به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای واگذار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});