×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز،ر طه رمضانی با اشاره به زیست بوم ملی اشتغال و رویکرد خدمت محور دولت با محوریت حرکت‌های مردمی گفت: در زیست بوم ملی اشتغال با توجه به رویکرد دولت به حضور گروه های مردمی در اجرای سیاستهای اشتغال و اشتغالزایی در کشور دو خدمت در بخش اشتغال و عرصه تولید مورد انتظار است، اتصال نیروهای کار به کارفرمایان و تقویت تولید در بخش مشاغل خانگی ، دو محور خدمت رسانی با مشارکت گروه‌های مردمی مورد پیش‌بینی است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: تقویت پایگاه‌های مردمی در تشویق مشاغل خانگی و معرفی کارجویان به واحدهای تولیدی از اموراتی است که انتظار می رود تا پایگاه های مردمی فعالیت خود را بر محور کار و مشاغل خانگی تنظیم کنند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون بیش از ۶۵۰ رسته مشاغل خانگی در سامانه این وزارتخانه بارگزاری شده است و اعتقاد ما این است که می‌توان هر خانه یک تولیدکننده در بخش مشاغل خانگی باشد.

وی در ادامه گفت: پایگاه مردمی اشتغال آفرین می تواند به عنوان پایگاه پایدار در قالب های تعاونی عمل کند و تعاونی‌های خدماتی در امر اشتغال جدیدترین نوع تعاونی در بستر مناسب برای ایجاد کار هستند.

وی در بخش دیگری از مطالب خود به آمار ۶۰ میلیون نفری شرایط اشتغال کشور اشاره کرد و گفت: چهل درصد جمعیت کشور در بخش اشتغال فعال هستند و ۶۰ درصد الباقی جمعیت نیز به عنوان جمعیت غیر فعال در این بخش محسوب می‌شوند و با این احتساب ۲۵ میلیون نفر جمعیت در بخش اشتغال فعال و کارجویان و متقاضیان اشتغال نیز به عنوان جمعیت فعال، فرصتی برای تقویت تولید و کار محسوب می‌شوند که انتظار می رود کاریابی ها با تمام توان خود در این بخش عمل کنند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});