×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، محمد رضا عبادی نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه ساماندهی رودخانه دلمبر و سیاه‌جوی در محدوده ماهدشت، اظهار کرد: پروژه ساماندهی روخانه دلمبر و سیاه جوی که از ارتفاعات شمال کرج سرچشمه می گیرد، بخشی از آن در محدوده کرج است که وارد محمد شهر شده و در انتها به ماهدشت می رسد.

وی افزود: کل این رودخانه ۴۰ کیلومتر است که در سالیان گذشته این محدوده نهر قدیمی بوده و در دهه ۷۰ شهرداری نهر رودخانه را پر کرده و مسدود می کند و از آن زمان به بعد هنگام بارندگی، سیلاب از بالا دست به منطقه ماهدشت سراریز می شد و خسارات بسیاری به تاسیسات شهری و منازل مسکونی ایجاد می کرد.

نماینده مجری طرح ساماندهی رودخانه های استان به بازدید استاندار در سال ۱۴۰۰ در این منطقه اشاره کرد و گفت: با تائید استاندار مقرر شد تا با اجرای طرح ساماندهی رودخانه محدوده ماهدشت در غالب طرح ساماندهی دلنبر و سیاه رود با محوریت شرکت آب منطقه ایی اغاز شود که از آن زمان وارد فاز اجرا شدیم.

عبادی نژاد با اشاره به اینکه این طرح در دو فاز اجرا شده است، گفت: فاز اول که در ماهدشت  با اعتبارحدود ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت آب منطقه ایی انجام شد، در حال حاضر آماده بهره برداری هستیم.

وی ادامه داد: ازمحل اعتبارات استانی قردادی که با پیمانکاراز طریق مناقصه منعقد شد و ۶۲ میلیارد در فاز اول پروژه که به طول ۵۵۰ متر است به اتمام رسید در فاز دوم از ۲ هزار و ۳۰۰ متر طول کانال، در حدود هزار و ۴۰۰ متر از کانال اجرا شده است.

نماینده مجری طرح ساماندهی رودخانه های استان خبر داد: در قرداد وفاز دوم حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اگر اعتبارات تامین شود قبل از  پایان سال پروژه به بهره برداری کامل می رسد.

سامندهی دلمبر و سیاه جوی به طول ۴۰ کیلومتر

این مسئول ادامه داد: در مطالعات سامندهی دلمبر و سیاه جوی که به طول ۴۰ کیلومتر است در حال حاضرو ما در ۳ کیلومتری انتهای پروژه قرار داریم.

وی افزود: در کل مسیر رودخانه مشکل سیلاب در مناطقی چون کرج معضلی که در منطقه ماهدشت است، در جای دیگر نیست چراکه آب از مسیر شهری کرج عبور می کند اما در منطقه ماهدشت چون مسیری وجود ندارد سیلاب وارد محدوده شهری و منازل شده و خسارت ایجاد می کرد.

عبادی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار تارا نیوز مبنی بر اینکه  آب های داخل مسیر کانال در انتها به کجا منتهی می شوند، گفت:انتهای طرح پروژه خارج از محدوده شهری است و درخارج از شهر تا ۲/۵ کیلومتری، رودخانه قدیمی وجود دارد که نیاز به لایروبی دارد تا سیلاب وارد این رودخانه شود .

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر بود شهرداری ها در این پروژه مشارکت کنند اما شهرداری ها به لحاظ قانونی شهری در پروژه های خارج از محدوده شهری اعتباری ندارند از اینرو در این امر مشارکت نکردند.

انتهای پیام/

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});