×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارانیوزز، وجیهه محمدی فلاح در مراسم تقدیر از متقاضیان منتخب فرزند پذیری که به مناسبت دوم آبان ماه روز ملی فرزندخواندگی در شیرخوارگاه امام علی (ع) برگزارشد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمام مراحل فرزندخواندگی از طریق سامانه ملی مربوط به فرزند خواندگی قابل ثبت نام و پیگیری است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور در مجموع ۴۵ کودک به صورت فرزند خوانده و امین موقت به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شدند و همچنین طی سال گذشته نیز تعداد ۷۳ کودک به فرزندخواندگی سپرده شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ کودک دارای بیماری خاص و معلولیت بودند، توضیح داد: فرهنگ سازی و تبیین فرزندخواندگی در جامعه باید نهادینه شود تا خانواده‌هایی که شرایط لازم را دارند، بیشتر به نگهداری کودکان دارای شرایط خاص توجه کنند و در جمع گرم خانواده حضور پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به تعداد متقاضیان در انتظار فرزندپذیری ابراز کرد: در حال حاضر در استان البرز ۸۱۲ خانواده پشت نوبت فرزندپذیری قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بیشترین متقاضیان به دنبال پذیرش فرزند دختر و در کل نوزاد یک روز تا ۲ سال هستند.

وجیهه محمدی فلاح اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان بهزیستی، تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین والدین از بین متقاضیان سرپرستی و تأمین حداکثر منافع برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست است از این رو بهزیستی براساس مدارک شناسایی، تحصیلی، شغلی و مالی، پاسخ استعلام سازمان پزشکی قانونی و اداره تشخیص هویت، نظریه مشاوران و تطابق آنها با قوانین و مقررات جاری، در خصوص صلاحیت متقاضیان اظهارنظر می‌کند.

محمدی فلاح توضیح داد: خوشبختانه با تعامل بسیار خوبی که بین دادگستری و اداره کل بهزیستی استان وجود دارد میانگین ماندگاری فرزندان در مراکز بهزیستی بسیار کم است و کودکان در کمترین زمان ممکن با رعایت کلیه دستورالعمل‌ها و ضوابط و مقررات، تعیین تکلیف می‌شوند.

وی در پاسخ به دلیل طولانی بودن مدت انتظار فرزند پذیری گفت: تعداد بالای متقاضیان فرزندخواندگی در هر شهرستان و از طرفی کم بودن فرزندان دارای شرایط لازم برای سرپرستی توسط خانواده‌های جایگزین، موجب طولانی شدن مدت انتظار فرایند فرزندپذیری شده که این امر نیازمند صبوری خانواده‌های متقاضی سرپرستی کودک است.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: در البرز یک شیرخوارگاه، ۲۱ خانه نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت نظارت بهزیستی وجود دارد که در این مراکز ۳۳۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست از یک روز تا ۱۸ سال نگهداری می شود.

وی در پایان افزود: کلیه اقدامات در خصوص باز پیوند فرزندان به خانواده زیستی و مراقبت از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست نزد خانواده جایگزین ( پدربزرگ، عمو و دایی و….) از وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است که در حال حاضر ۵۰۶ فرزند امدادبگیر داریم که به مبلغ ۲۵ میلیون ریال مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});