×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: عملیات احداث بخش دوم تصفیه خانه شهرجدیدمهستان برای تامین آب شرب شهرستان های نظرآباد و اشتهارد از اسفند ماه سال گذشته با آبدهی۱۵۰ بر ثانیه آغاز شد و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

و ی ادامه داد: این تصفیه خانه، آب سد طالقان و تعدادی چاه را به صورت ترکیبی از طریق یک شبکه به شهرستان های غرب استان البرز انتقال می دهد.

یونسی گفت : در مجموع اکنون کل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان به عنوان تامین کننده آب غرب استان البرز ، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه ریزی باید تاپایان سال جاری به طور کامل بهره برداری شود.

مدیر بخش مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده شرکت آب منطقه ای استان البرز افزود: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال برای بخش دوم تصفیه خانه شهرجدید مهستان هزینه شده و در مجموع می بایست ۲ هزارو۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کل این پروژه تامین شود.

وی اظهار کرد: در صورت تکمیل تصفیه خانه شهرجدید مهستان و خط انتقال آب از این تصفیه خانه به نظرآباد( به طول ۲۲ کیلومتر) ، آب شرب سه شهرستان ساوجبلاغ ، نظرآباد و اشتهارد تا افق ۱۴۱۵ تامین خواهد شد.

اکنون ۲ شهرستان نظرآباد و اشتهارد در مجموع با جمعیتی بیش از ۲۷۰ هزار نفر با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

آب شرب شهرستان اشتهارد به علت شوری و کیفیت پایین در شهریورماه امسال با اهتمام دولت سیزدهم و شرکت آب منطقه ای البرز از طریق سه حلقه چاه جدید به آب شیرین تبدیل شد اما مردم این شهرستان در انتظار انتقال آب سد طالقان هستند که خط انتقال این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر تکمیل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});