×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، وجیهه محمدی فلاح امروز در آئین تجلیل از ناشنوایان موفق استان البرز با بیان اینکه هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان نام گذاری شده است اظهار داشت: هدف از این نامگذاری این روز ارتقاء فرهنگ ارتباط با ناشنوایان و توجه به مشکلات پیش روی آنها است.

وی با بیان اینکه خدمات مختلفی برای ناشنوایان در بهزیستی برنامه ریزی شده است که در طول سال به آنها ارائه می‌شود افزود: این خدمات شامل خدمات توانبخشی و توانپزشکی در مراکز درمان تخصصی، آموزش مهارت‏‌های زندگی به ویژه شیوه‌های ارتباط تلفیقی (لب‌خوانی و زبان اشاره)، حمایت از برنامه‏‌های حرفه ‏آموزی و پرداخت وام اشتغال ، اجرای طرح‏‌های مختلف توانمند سازی، پرداخت کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون ، معافیت سربازی ، یارانه کمک هزینه انجام آزمایش ژنتیک، کمک هزینه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما ، معافیت درپرداخت هزینه های انشعابات آب و برق و گاز و کمک هزینه های موردی بخشی از خدماتی است که به افراد داده میشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۳۱۳ ناشنوا و کم شنوا در استان البرز تحت حمایت بهزیستی هستند عنوان کرد: از این تعداد ۳۶۵۵ نفر مستمری بگیر می باشند و طی یکسال گذشته ۱۲۰ نفر از خدمات شهریه دانشجویی و دانش آموزی و ۴۷۱ مددجو از خدمات سمک رایگان بهره مند شدند.

مدیركل بهزیستی استان البرز با اشاره به حمایت های ویژه از مددجویان در مناطق محروم استان، اضافه كرد: ۲۹۲ نفر فرد ناشنوا و كم شنوا از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی در البرز برخوردار شده اند.

محمدی فلاح با بیان اینکه آگاهی‌رسانی یکی از راه‌های کاهش ناشنوایی است تصریح کرد: اختلال شنوایی در بین یک تا سه نوزاد از هر ۱۰۰۰ نوزاد می باشد و نیمی از کم‌شنوایی‌ها اگر به موقع به آن رسیدگی شود امکان درمان دارد و کشف زود هنگام کم شنوایی پیش از ۳ ماهگی و ارائه خدمات لازم پیش از شش ماهگی به نوزاد و خانواده او ضروری است.

وی افزود: در ۶ماهه اول سال جاری ۱۶۰۵۰ نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند در حال حاضر برنامه غربالگری شنوایی در ۱۴ پایگاه شامل زایشگاه و پایگاه های زیرمجموعه بهزیستی انجام می شود.

محمدی فلاح گفت: همچنین یک مرکز آموزشی به نام مرکز آوا در استان البرز ویژه ناشنوایان وجود دارد که با رویکرد خانواده محور خدمات آموزشی مختلف همچون گفتار درمانی، آموزش شنیداری و كلاس های آموزشی ارائه می‌کند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});