×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه ازاد اسلامی استان البرز ضمن تبریک ایام ربیع الاول و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس گفت: بسی مایه مباهات است که در این همایش میزبان اندیشمندان ، محققان و دانشگاهیان هستیم .

وی خاطر نشان کرد: علوم پزشکی و سلامت رابطه تنگاتنگی با انسان دارد، انسان به عنوان موجود خاکی و درعین حال افلاکی است که متاثر از روابط و مناسبات فرهنگی، اجتماعی ، مذهبی ، اخلاقی و زمینی و آسمانی است. در در جامعه ای که از انسان و اهداف متعالی انسان و پیشرفت صحبت می کنیم مهمتر از همه این است که انسان …. جامعه را تعریف کنیم و به این انسان ارزشی، خدمات ارائه کنیم تا پیشرفت کند، سالم باشد و انسان سالم تربیت کند بنابراین باید جایگاه علم تقویت شود که تقویت فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی ، باورها و هویت ملی و دینی را به دنبال داشته باشد.

کلانتری عنوان نمود: علم روز تنها راه سعادت ، تکامل و ساختن آینده ماست ، جوانان و دانشجویان را با علم روز آشنا کنید متناسب با زمان حرکت کنید، اولین فرمان خدا به پیامبرش فرمان فرهنگی است ، فرمانی مبنی بر قرائت قلم و علم.

وی افزود: انسان همیشه در آرمانهایش بالاتر از واقعیت ها حرکت می کند یعنی خیلی چیزها می خواهد که یا نمی شود و یا در عمل نمی تواند به آن دست یابد. مهم این است که هدف را گم نکنیم و مسیر را داشته باشیم. خداوند در سوره بقره می فرمایند: به حضرت موسی کتاب تورات را عطا فرمودیم و پس از آن پیامبرانی را فرستادیم تا دین الهی را کامل نمایند. مفهوم این آیه این است که در راه رسیدن به موفقیت ، پیگیری و تداوم برنامه ها لازم است.

کلانتری اظهار داشت: از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب توسعه اقتصاد دانش بنیان است و همانطور که فرمودند این برنامه کامل اجرا نشده است و همچنان روی زمین است ، هدف اصلی گذر از نگاه سنتی و مبتنی بر منافع، به نگاه تحول آفرین و مبتنی بر دانش و اقتصاد است.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت مهمترین عامل در توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است که مورد توجه تصمیم سازان …. و برنامه ریزان است، صنعتی که بدون بهره از دانش روز است محکوم به زوال است .دانش هم بدون کاربرد ارزشی ندارد.

کلانتری ابراز داشت: به دانشگاهیان عزیز توصیه می نمایم که ادامه راه دانشگاه با هدف گذاری ها، مدیریت جهادی، گام های بلند ، ریسک پذیری و نگاه نقادانه در سایه تقوا ، معنویت محوری و شایسته سالاری خواهد بود.

دکتر کاوه حدادپور نیز در این همایش با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و رشادت جوانان غیور ایران اسلامی در دفاع از میهن بیان داشت:مهمترین منفعتی که از جنگ تحمیلی و با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی داشته ایم این است که به استقلال فکری و خودباوری علمی رسیده ایم و اثرات آن را در همه حوزه ها و حوزه سلامت مشاهده می کنیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری البرز با مقایسه وضعیت حوزه سلامت در قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت: اکنون بالای ۱۴۰هزار پزشک در حوزه های مختلف سلامت مشغول به فعالیت هستند که این مهم در سطح خاورمیانه و بسیاری از کشورها سرآمد است.

وی گفت: در حوزه دارویی در قبل انقلاب ۲۵% تولید داشتیم که اکنون به برکت انقلاب اسلامی تولید دارو به بالای ۹۵% رسیده است و در سایر حوزه های پزشکی نیز اینگونه پیشرفت داشته ایم.
دکتر حدادپور افزود: اکنون بسیاری از بیماری ها را ریشه کن کردیه ایم و این نتیجه خودباوری علمی در عرصه پزشکی و سلامت است .

وی با اشاره به موضوع همایش گفت: در حوزه های خود مراقبتی بخش های مختلفی وجود دادر و یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم خودمراقبتی عاطفی، فردی و سلامتی است که نتایج اینگونه همایش ها در جامعه بسیار ثمربخش است و می بایست در سطح مدارس پیاده سازی شود تا افراد از نظر فردی، جسمی ، ذهنی و عاطفی نحوه خودمراقبتی را فراگیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});