×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر مهدی اکبری‌فر از متخصصان تعمیر قطعه مرکز هوایی مپنا در نمایشگاه صنعت هوایی پیام مستقر در استان البرز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آزمون تعمیر موتور به صورت ویژه بر روی موتور CFM۵۶ که روی هواپیماهای خانواده ایرباس ۳۲۰ و بویینگ ۷۳۷ نصب می شود، انجام می‌پذیرد، افزود: برنامه های تعمیراتی در این مجموعه هم بر روی موتور و هم قطعات آن انجام می شود، ضمن اینکه دفتر طراحی و دپارتمان ساخت ما، تولید قطعات را نیز در برنامه خود دارد.

وی گفت: ماموریت نخست ما افزایش تاب‌آوری ناوگان هواپیمایی مسافری کشور از طریق نوسازی موتور و قطعات آن است. همچنین زمانی که ‌موتور هواپیماتعمیر اساسی می شود و یا قطعه جدیدی طراحی و ساخته می گردد، این قطعات بر روی موتور نصب شده و آزمون های مورد نیاز بر روی آن انجام می گیرد تا از صلاحیت موتور و قطعه از نقطه نظر ایمنی و کارآیی پرواز طبق استانداردهای دقیق بین‌المللی اطمینان حاصل کنیم.

اکبری فر با بیان اینکه دریافت مجوز نصب قطعه و آزمون های آن چند ویژگی دارد، ادامه داد: در این آزمون ها بعضی مواقع موتور بر روی بال هواپیما نصب می شود و بر روی زمین توالی تست را طی می کند که در چنین مواردی، اگر قطعه یا موتور ایرادی اساسی پیدا کند، می‌تواند آسیب جدی به بدنه هواپیما و بال آن وارد کند بنابراین انجام آزمون‌ها در سلول تست راه حل سنجیده‌تری است.

وی اضافه کرد: سلول تستی ایرانی قابل حمل است و این قابلیت وجود دارد که این سلول تستی به محل مورد نظر ببریم و در شرایط آب و هوایی مختلف تست انجام دهیم که یک نمونه مثال زدنی در خاورمیانه است.

وی گفت: فناوری خاص این تست سل ها مختص کشورهای معدودی مانند روسیه ، آمریکا،چین و برخی کشورهای اروپایی است و در خاورمیانه به جز ایران، هیچ کشوری به این سمت حرکت نکرده است .

این متخصص تعمیر قطعات هواپیما با بیان اینکه در زمینه تعمیرات قطعات و تعمیر موتور به دلیل تحریم محدودیت های شدیدی داریم، افزود: چاره را در این دیدیم که خودمان به این سمت حرکت کنیم به خصوص شرکت مپنا با همکاری سازمان هواپیمایی کشور گواهی نامه های لازم همچون پارت ۱۴۵، پارت ۱۴۷ و پارت ۲۱ را کسب نموده‌ است.


});