×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارانیوز؛ سرهنگ “رسول جلیلیان” اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی سال برخی افراد سودجو در فضای مجازی اقدام به تبلیغ، خرید و فروش مواد محترقه و منفجره کرده که با آنان برخورد قانونی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری در پوشش فروش مواد محترقه با طراحی درگاه پرداخت جعلی ، اطلاعات کارت بانکی را سرقت کرده و آن را خالی می کنند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: ایجاد صفحات مجازی تحت وب برای خرید و فروش انواع مواد محترقه و منفجره جرم تلقی می شود که کارشناسان پلیس فتا ضمن رصد شبانه روزی درصورت مشاهده تخلف بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

جلیلیان افزود: برخی از این افراد در فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می‌کنند که نوجوانان و جوانان باید نسبت به خطر آن آگاه بوده و عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: مجرمان سایبری مواد آتش زا و محترقه تاریخ مصرف گذشته را از طریق فضای مجازی به فروش می رسانند ضمن اینکه کاربران مورد هدف را به درگاه پرداخت جعلی هدایت کرده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: باتوجه به خطرات مالی و جانی فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره، از خانواده ها تقاضا می‌شود بر فعالیت فرزندان خود نظارت داشته باشند.

وی بیان کرد: خانواده ها نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کنترل فرزندان خود در فضای مجازی دارند که با کنترل، آگاهی بخشی و نظارت خانواده‌ها می‌توان آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال را کاهش داد.

رییس پلیس فتا البرز گفت: طبق تجربه سال های گذشته افراد زیادی دچار حادثه شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت و استفاده از مواد محترقه خطرناک از دست داده اند که کاربران فضای مجازی می توانند در صورت مشاهده سایت‌های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.


});