×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز ،حجت الاسلام و المسلمین «علی دشتکی» روز یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که با موضوع اعلام برنامه های «آرامش بهاری در ضیافت الهی» برگزار شد، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان البرز میزبان ۸۰ امامزاده عظیم الشان است، از اینرو همه بقاع در سطح استان نسبت به اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری فعال می شوند.

وی در ادامه افزود: در این بقاع متبرکه برنامه های ماه مبارک رمضان همچون قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم، ترتیل خوانی، برگزاری برنامه های نوروزی و تحویل سال برگزار خواهد شد.

دشتکی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از یک هزار نفر خادم بقعه ها و حدود ۱۵۰ نفر مبلغ و به مردم و زایران ارایه خدمات خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه خانواده محوری در برنامه های امامزادگان وظیفه ما را سنگین تر کرده تا پرمحتواتر کار کنیم، افزود: مدیریت محیط تعاملی در ۲ بخش مردمی و دولتی از اولویت های کاری ما بوده که در حوزه مردمی و دستگاه های غیردولتی با همه گروه ها اوقاف با آغوش باز از عموم مردم استقبال می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه تقویت حضور هیات امنا در اماکن دینی و موقوفات و تقویت امین با محوریت افراد صالح برای تولیت موقوفات و رقبات از جمله برنامه هایی است که در طول سال اجرا می شود، افزود: در استان البرز ۱۵ هزار رقبه وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود تمام این رقبات تا پایان ۱۴۰۲ سند دار شوند که فقط کار کاداستری و ثبت و صدور سند مالکیت ۵۰۰ رقبه باقیمانده است.

وی با بیان اینکه در البرز یک هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد، گفت: در طی سه یا چهار سال اخیر تعداد موقوفات البرز از یک هزار و به یک هزار و ۲۰۰ موقوفه که معادل ۲۰ درصد موقوفات است افزایش یافته است ضمن اینکه اجرای نیات نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

دشتکی  تصریح کرد: جهاد تبیین یکی از اولویت ها و ضرورت های بشر و جهانی است که خیلی حقایق را اجازه روشنگری نمی دهند.

وی ادامه داد: تبیینی که در رابطه با هویت ملت ها در جهان امروز مطرح است خیلی مهم است برخی گروه ها و ملت ها و دولت ها در وارسی سطحی و عمقی از هویت آنچنانی برخوردار نیستند ولی ادعای فرهنگ و تمدن و هویت دارند.

انتهای پیام/


});