×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، علی زندی فر، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، به اقدامات موثر و مناسب که نتیجه حضور تیم کارآمد در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۲ پروژه در استان تعریف و انجام شده که رقم قرارداد آن ها به یک هزار و ۶۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می رسد.

وی در ادامه افزود: در دومین سفر ریاست جمهور به استان البرز ۴۰ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۶۳ میلیارد تومان کلنگ زنی و بهره برداری شد که از این تعداد، ۲۸ مورد افتتاح و ۱۲ مورد کلنگ زنی بود؛ تعریض محور سهیلیه نیز یکی از این پروژه ها به شمار می رود.

زندی فر به وقوع ۸۳ مورد تصادف در محور سهیلیه اشاره کرد و گفت: به گفته پلیس راهور، پس از افتتاح این پروژه و تعریض محور، تصادف خسارتی رخ نداده است گفتنی است در خصوص پروژه محور قزلحصار نیز راهداری سهم خود را انجام داده و ادامه کار با شهرداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز  در خصوص عملکرد آسفالت جاده ایی اداره راهداری در استان گفت:در حوزه راهداری، ۱۱۶ و نیم کیلومتر روکش آسفالت، ۶۹ کیلومتر لکه گیری و ۱۱۷ کیلومتر درزگیری و در حوزه راه های روستایی نیز ۴۲ کیلومتر ساخت راه روستایی و ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است. لازم به ذکر است بسیاری از این محورها برای اولین بار بازسازی و آسفالت شدند.

وی با اشاره به وجود عقب ماندگی های چند ساله استان و تجهیز راهدارخانه های البرز خاطرنشان کرد: پیش از این مکانی برای استقرار راهداران در جاده ها و دپوی شن و ماسه در کندوان نداشتیم اما اکنون مکان مناسبی برای این عزیزان و نیز سوله ای جهت دپوی شن و ماسه و نمک تعبیه شده است.

زندی فر با اشاره تخلیه بار ترانزیت استان در سلفچگان، مهرآباد و تهران و استقرار مرکز تخلیه بار در منطقه ویژه اقتصادی پیام و افزایش درآمد استان از این مجموعه گفت: درآمد این مجموعه از یک میلیارد به ۶۰ میلیارد تومان رسیده که در سامانه مالیاتی استان نیز ثبت شده است؛ این شرایط در حالی بود که دفتری در این مجموعه نداشتیم و به منظور بهبود شرایط، اقدام به این کار کردیم.

این مقام مسئول در حوزه تصادفات در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: آمار ما در سال های گذشته افزایشی بود اما پس از راه انداری کمیسیون بررسی تصادفات و جمع بندی های انجام شده امسال در آمار فوتی ها نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد (حدود ۲۳ نفر) کاهش داشتیم و در هشت ماه گذشته جزو سه استان برتر از نظر تلفات ناشی از تصادفات جاده ای بودیم.

زندی فر بیان کرد: در اتوبان های استان چهار نقطه وجود دارد و طی دو سه سال اخیر سالانه حدود ۴۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که در این راستا نیز، جانمایی نیوجرسی و نرده وسط اتوبان انجام و همین موضوع سبب کاهش حدود ۳۰ درصدی فوتی های جاده ای شده است. تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این رقم به صفر برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرزدر پایان گفت: ۴۷ نقطه در محور کرج-چالوس مستعد ریزش، رانش و بهمن هستند که ۱۸ نقطه آن مهم و حادثه خیز بودند، مناقصه ای برگزار و گالری های پیش ساخته خریداری شد تا محور کندوان برای همیشه ایمن باشد و در زمان بروز حادثه، خسارت جانی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});