×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارانیوز، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه راهداری البرز که با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال گذشته که از حضور بنده در البرز می‌گذرد بر رفع عقب ماندگی‌های این استان در حوزه راه تمرکز ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با افزایش اعتبارات استانی و ملی توانسته‌ایم بخشی از این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم، افزود: بودجه استانی ما در سال ۹۸ حدود ۳۸ میلیارد تومان بوده که امسال به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و بودجه ملی هم طی این مدت بیش از ۸۰۰ درصد افزایش داشته است.

زندی‌فر ابراز کرد: تلاش کردیم از محل بودجه مناطق محروم هم اعتباراتی جذب کنیم و حتی موفق شده‌ایم بیش از سهمیه قیررایگان خود جذب اعتبار داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به تاکید وزیر راه وشهرسازی برای بازگشایی محور کرج- چالوس پس از وقوع سیل اخیر توضیح داد: با تلاش همکاران، حمایت وزارتخانه بازگشایی این محور که پیش‌بینی می‌شد حدود چهار ماه زمان ببرد، ۱۹ روزه به اتمام رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در ادامه با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های این اداره کل کنارگذر فردیس بوده است، گفت: در حال حاضر از گرمدره تا پل مرحوم هاشمی رفسنجانی پنج باند ایجاد شده و مسیر دیگری هم برنامه‌ریزی شده که به پل حسین‌آباد منتهی می‌شود و با این کار ترافیک محدوده فردیس به شهر کشیده نمی‌شود.

زندی‌فر با اشاره به اقدامی که در پل کلاک و جاده مخصوص انجام شده است، ادامه داد: با این کار ترافیک ۲۴ ساعته این مسیر تا حد زیادی کاهش یافته و در صبح به حدود سه ساعت و در بعد ازظهر هم به دو ساعت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای البرز ابراز کرد: امروز در مجموع ۴۰ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که ۲۰ مورد از آنها تلفیقی از مصوبات سفر و بودجه‌های ملی و استانی است و قرارداد ۱۲ پروژه هم بسته شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

این مسئول با توضیح اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۲ کیلومتر آسفالت‌ریزی در استان انجام شده است گفت: نزدیک ۹ روستا امسال برای اولین بار از نعمت آسفالت برخوردار شده ‌ند و برنامه داریم تمام روستاهای بالای ۲۰ خانواری که راه آسفالته ندارند را در اولویت قرار دهیم.

زندی‌فر با تاکید بر اینکه مشکل اصلی البرز کمبود و نبود زیرساخت مناسب است، افزود: در جاده سهیلیه که امروز عملیات تعریض و بهسازی آن به بهره‌برداری رسید هر روز شاهد تصادف بودیم و با این اقدام آمار تصادفات در این محور به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: علاوه براین، برای محور گردشگری برغان به آتشگاه هم ۵۵ میلیارد تومان قرارداد برای ایجاد پل منعقد شده و در حال حاضر در حال انجام عملیات تعریض ورودی محور هستیم و درصددیم با اضافه کردن دو باند رفت و برگشت ترافیک این مسیر را کاهش دهیم.

این مسئول با بیان اینکه ترافیک محور قزلحصار هم به اندازه آزادراه‌های استان‌های معمولی است، گفت: امروز شاهد بهره‌برداری این پروژه نیز هستیم.

وی با بیان اینکه طی این مدت در محور کرج- چالوس هم اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ به قبل نزدیک ۲۸ سقوط در رودخانه کرج گزارش شده بود که طی این مدت با نصب ۷ کیلومتر دیوار نیوجرسی و گاردریل این آمار به یک مورد رسیده و برای اولین بار هم مشغول زیباسازی و ایمن‌سازی تونل‌های این مسیر هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در پایان گفت: در تونل کندوان هم برای اولین بار مشغول هوشمندسازی سیستم تهویه و نور هستیم که طرح آن تهیه شده است و تا عید این اتفاق می‌افتاد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});