×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی اذر

به گزارش تارا نیوز،  در بازدید محمد صادق خیاطیان یزدی ریاست هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفائی ریاست جمهوری از چند شرکت دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام از چهار محصول دانش بنیان تولید شده در این شرکت‌ها شامل دبی سنج جرمی، کمپرسورسانتریفیوژ دور بالا مختص گاز نیتروژن، اسپری گلیسرین مختص بیماری‌های قلبی و همچنین مودم سیم کارت خور نسل ۴ و ۵/۴ رونمائی شد.

یکی از محصولاتی که امروز مورد رونمایی قرار گرفت، نوعی مودم است که تقریبا پیشرفته ترین مودم در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود و تاکنون انواع خارجی آن وارد کشور می شد اما از ابتدای سال جاری، با تولید این محصول جدید، واردات نمونه خارجی آن تقریبا به صفر رسیده است.

پشتیبانی از شبکه های ۳G/TD-LTE/4G، پشتیبانی از LTE Cat 6، سرعت دانلود تا ۳۰۰ Mbps، سرعت آپلود تا ۵۰ Mbps، پشتیبانی از ۵/۸ GHZ 2/4 GHZ and Wi-fi، پشتیبانی از اتصال ۶۴ کاربر Wi-fi به صورت همزمان و پشتیبانی از چهار پورت ۱ Gbps Ethernet ویژگی های این محصول هستند.

محصول دانش بنیان بعدی، اسپری Nitropuff است که برای تسکین فوری درد قفسه سینه، پیشگیری از حملات آنژین صدری و نارسایی بطن چپ و عملکرد به موقع به علت جذب سریع خونی از مویرگ های زیر زبانی مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت مقرون به صرفه و استفاده و حمل آسان از جمله ویژگی های آن است.

با توجه به احتمال سکته قلبی در افراد بالای ۴۰ سال، به همراه داشتن اسپری نیتروپاف می تواند کمک کننده باشد. این محصول ظرف ۴۵ روز آینده وارد بازار می شود. شایان ذکر است که تاکنون سه کشور نمونه خارجی آن را وارد بازار ایران می کردند.

رفرکتومتر اینلاین و پرتابل و اینلاین مدل کامپکت جهت اندازه گیری غلظت مایعات در واحد بریکس، فلومتر جرمی کوریولیس جهت اندازه گیری دبی جرمی و دانسیته مایعات و گازها، فلومتر الکترومغناطیسی و فلومتر الکترومغناطیسی مخصوص پرکن جهت اندازه گیری دبی جرمی و حجمی مایعات دیگر محصولاتی هستند که امروز از آن ها رونمایی شد.

دقت اندازه گیری ۰٫۰۵ درصد، قابلیت کنترل همزمان بریکس، قابلیت اتصال به تجهیزات جانبی و اتصال به کامپیوتر و ذخیره سازی اطلاعات و محدوده اندازه گیری ۰ تا ۱۰۰ درصد بریکس از جمله ویژگی های این محصولات دانش بنیان به شمار می رود.

پیش از رونمایی از محصولات مذکور، محمد صادق خیاطیان یزدی، رئیس و عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با همراهی اکبر قنبرپور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از برخی شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بازدید کرد.

۳۵ شرکت دانش بنیان در البرز محصولاتی با پیچیدگی زیاد تولید می‌کنند 

در ادامه بازدید محمد صادق خیاطیان یزدی، ریاست هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفائی ریاست جمهوری با اشاره به این که حدود ۳۵ شرکت دانش بنیان در پیام محصولاتی با پیچیدگی زیاد تولید می‌کنند گفت: این نشان دهنده توانمندی استان البرز و شرکت‌های دانش بنیانی است که در این استان به خصوص در پیام فعالیت می‌کنند و نیز ظرفیت خوبی که در پیام برای آن‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که صندوق نوآوری و شکوفائی ریاست جمهوری وظیفه اش حمایت از دانش بنیان‌ها در بعد توانمند سازی، تسهیلات و سرمایه گذاری و صدور ضمانتنامه و ارائه بیش از ۷۷ خدمت به این شرکت هاست افزود: تصمیم گرفته تا شد به شرکت‌هایی که مشمول رشد تولید دو برابری نسبت به محصولات دانش بنیانشان می‌شوند تسهیلات ویژه‌ای اختصاص دهیم، و در حوزه اشتغالزائی نیز شرکت‌های دانش بنیانی که از ابتدای سال جاری اشتغالزائی ایجاد کرده اند و همچنین در ادامه هم بتوانند اشتغال جدید ایحاد نمایند حمایت‌های مالی صندوق شامل حال آن‌ها نیز شود.

خیاطیان از ایجاد صندوق پژوهش فناوری تخصصی در پیام خبر داد و اضافه کرد: مقرر شد تا به منظور تجهیز و تکمیل خطوط تولید و افزایش ظرفیت تولید شرکت‌ها نیز تسهیالات ویژه‌ای اعطا شود.

ریاست هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفائی ریاست جمهوری در خصوص شرکت‌های دانش بنیای که توان صادرات دارند تصریح کرد: این شرکت‌ها نیز مورد حمایت‌های ویژه قرار خواهند گرفت تا بتوانند وارد بازار‌های بین المللی شوند که هم نسب به رقابت پذیری خود بتوانند کار‌های ارزشمندی انجام دهند تا علاوه بر ورود به بازار بین المللی اسباب توسعه صادرات و ارز آوری برای کشور و نیز جلوگیری از خروج ارز را سبب شوند.

وی در پایان گفت: تا امروز بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده و پیش بینی می‌شود با برنامه رشد تولید این تسهیلات به ده هزار میلیارد برسد.

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});