×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز یکشنبه در همایش وقف و رسانه که در آخرین روز از هفته وقف در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: از کارکردها و کاربری‌های وقف در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی که تأثیرات مستقیم و مهمی در سطح جامعه دارد، می‌توان در ایجاد تمدن نوین اسلامی بهره برد.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین ارکان رسیدن به تمدن نوین اسلامی تربیت فرزندان صالح در زیر سایه مکتب اسلام توسط خانواده ها خانواده ومشارکت در امور خیریه است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه خروجی این تربیت اسلامی را در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن شاهد هستیم ضمن آنکه برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی ابتدا بایستی نظام اسلامی شکل گیرد که هنوز به معنای واقعی تشکیل نشده و قدم بعدی جامعه اسلامی است،افزود: جامعه ای که فرد در آن منافع عمومی را بر منافع خود ترجیح می دهد.

وی افزود: اگر درصدد تشکیل جامعه اسلامی هستیم باید بررسی کرد که چه چیزی مبانی و پایه های این جامعه را محکم می کند که یکی از این موارد وقف است زیرا وقف یعنی از خود گذشتن و منافع دیگران را به منافع خود ترجیح دادن که همان منصه ایثار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه وقف در برگیرنده تمام موضوعات در یک جامعه است، اظهار کرد: در جامعه ای که اموال عمومی بیشتر باشد رفاه عمومی بیشتر است که یک قاعده اقتصادی است و هر دستگاه دولتی متولی اموال عمومی بشود یک روزی از دستش می رود ولی با وقف این اموال از بین نمی رود و حبس العین می شود.

وی گفت: اگر وقف در جامعه به خوبی ساری و جاری شود یکی از دستاوردهای آن سلامت اجتماعی و رفع مشکلاتی همچون فقر و توسعه اشتغال و ازدواج است.

دشتکی افزود: وقف احساس و صدقه ای است که واقف از آثار و پاداش معنوی آن تا آخر الزمان بهره مند می شود و اهمیت و جایگاه وقف به حدی است که در قرآن کریم آیات متعددی به آن پرداخته است.

وی یکی از رسالت های اصحاب رسانه را ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: بایستی جامعه را به سوی امر مقدس وقف سوق دهیم که در این میان اصحاب رسانه موثر هستن.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان گفت: در استان البرز حدود یک هزارو۷۰۰ موقوفه، بیش از ۱۲ هزار رقبه و حدود ۱۰۰ امامزاده وجود دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});