×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، ششمین جلسه قرارگاه رصد فضای مجازی به میزبانی دادستانی مرکز استان و با حضور اعضای قرارگاه برگزار شد. در این نشست حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اینکه دبیرخانه فضای مجازی مستقر در دادستانی در حال رصد و پیگیری مصوبات بوده متذکر شد: بازبینی اقدامات در راستای رصد موثرتر فضای مجازی و اقدامات پیشگیرانه در اولویت نشست پیشین قرار داشت که قدم‌های مهمی در این مسیر برداشته شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه در خصوص فعالان فضای مجازی سیاست آگاهسازی و راهنمایی در اولویت بوده است گفت: در صورت وقوع تخلفات احتمالی مقرر است پرونده قضایی تشکیل و در شعب تخصصی اقدام قانونی با نظارت معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری استان انجام شود که در سال گذشته برای تعدادی از متولیان کانال‌ها و صفحات فضای مجازی غیرمجاز که به تعهدات خود عمل نکرده و اصرار به ادامه تخلفات داشتند پرونده قضایی تشکیل شد.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته به منظور رصد دقیق تر فضای مجازی تاکید کرد و متذکر شد: متولیان امر باید به دنبال شناخت فضای مجازی و آموزش روش های نوین باشند تا بتوانند با اشراف کامل از بسیاری از وقایع و رخدادها پیشگیری کنند.
رئیس قرارگاه فضای مجازی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ضروریات رصد کانال‌ها و شبکه های مهم مجازی که اقدام مبادرت به کلاهبرداری، سرقت و جعل می‌کنند گفت: تهیه محتواهای مختلف در خصوص اگاهسازی جامعه در مورد نحوه کلاهبرداری ها با اولویت پیشگیرانه می‌تواند در کاهش وقوع این جرایم بسیار موثر باشد.

وی در ادامه از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تعامل با رسانه‌ها و آگاهسازی از این طرق و همچنین پلیس فتای استان در زمینه کشف جرایم فضای مجازی تقدیر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});