×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دکتر سهیلا مرادی بیدهندی، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای فراگیری از کشور ازبکستان در موسسه رازی گفت: سیاست موسسه رازی، گسترش دیپلماسی علمی و تبادل دانش فنی با کشورهای مختلف دنیاست و از همین روی ، دوره ویژه آموزشی در خصوص ساخت واکسن های دامپزشکی با حضور کارشناسی از کشور ازبکستان در موسسه رازی برگزار می شود.

وی افزود: این دوره آموزشی پس از اتمام دوره آموزشی ویژه کارشناسان کشور مالی، برنامه ریزی و هماهنگ شده است که در پی تعاملات و مذاکرات دکتر خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با مسئولین کشور ازبکستان با هدف آشنایی با شیوه تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک از جمله نحوه جداسازی عوامل بیماری زا، شناسایی، تشخیص و تهیه بذر واکسینال و تولید و کنترل و تضمین کیفیت محصول پیش بینی شده و کارشناسی از کشور ازبکستان مورد آموزش قرار خواهد گرفت.
به گفته دکتر مرادی بیدهندی، دکتر نجمه معتمد، عضو هیئت علمی موسسه رازی، به عنوان ناظر ارشد این دوره حضور و همراهی خواهد داشت و کارشناس ازبکستانی طی مدت یک ماه حضور در موسسه، از بخش های مختلف تحقیقاتی، تضمین کیفیت و تولید موسسه رازی بازدید داشته و آموزش های لازم توسط اعضای هیئت علمی و کارشناسان موسسه به وی، ارائه خواهد شد.

وی برگزاری این دوره را موجب تقویت روابط بین دو کشور ایران و ازبکستان خواند و اضافه کرد: دوره آموزشی مذکور یکی از دوره های آموزشی برای کارشناسان حوزه های کشاورزی و دامپزشکی کشور ازبکستان است و نکته مهم در برگزاری این دوره ها این است که می توان از این فرصت برای توسعه روابط بین دو کشور به منظور صادرات محصولات موسسه رازی و سپس انتقال تکنولوژی و دانش فنی به این کشور بهره مند شد.

معاون تحقیقات و فناروی موسسه رازی، یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی به تناوب و با هماهنگی و به درخواست وزارت امور خارجه و سازمان تحقیقات، آموزش و فناوری در موسسه رازی ادامه خواهد داشت و مذاکراتی نیز با چند کشور افریقایی دیگر انجام شده و برگزاری دوره های آموزشی و متعاقب آن گسترش ارتباطات دو سویه با این کشورها بررسی خواهد شد.

گفتنی است، این دوره آموزشی از صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه با حضور کارشناس میهمان در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آغاز خواهد شد. همچنین موسسه رازی در ماه های گذشته نیز متولی برگزاری کارگاهی آموزشی ویژه کارشناسانی از کشور آفریقایی مالی بود که بازتاب و بازخوردهای مثبتی از سوی این کشور، اعلام و ارسال شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});