×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حسین کلانتری در نشست خبری که با موضوع «چهارمین رویداد ملی عصر امید» که در حوزه تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد مهم بعد از سه دوره برگزاری در تهران، عسلویه و سیرجان، برای چهارمین سال در استان البرز و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرج از روز ٢٢ تا ٢۵ مهرماه ١۴٠٢ برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد همراه با برگزاری اولین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی خواهد بود. همچنین نمایشگاه دستاوردهای نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و برگزاری چالش های علمی در حوزه هوش مصنوعی جزو برنامه های این رویداد خواهد بود.

کلانتری  با اشاره به اینکه در این رویداد ملی ۱۵ کمیته علمی تخصصی فعال هستند، افزود: دانشجویان و دانش پژوهان در بیش از ٢٠٠ غرفه از نمایشگاه دستاوردهای نوین در حوزه هوش مصنوعی دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

رئیس دانشگاه آزاد البرز  به رویداد عصر امید که برای آینده استان تحول خوبی رقم  خواهد زد اشاره کرد و گفت: این فرصت خوبی برای حضور شرکت های دانش بنیان نیز خواهد بود و در این راستا ٢٠٠ شرکت در حوزه تخصصی هوش مصنوعی حضور خواهند داشت.

کلانتری رویداد ملی عصر امید را تجلی خودباوری و حمایت از تولید دانش بنیان عنوان کرد و تصریح کرد: در این رویداد دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، نهادهای دولتی و غیر دولتی، شرکت‌ها، صنایع و موسسات، طرح‌های فناورانه خود را در قالب « چالش فناوری» و حضور در «نمایشگاه تخصصی به معرض نمایش خواهد گذاشت تا واحد‌های فناور، شرکت های دانش بنیان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با ارائه تکنیک‌های حل مسأله مبتنی بر فناوری های روز در رفع چالش های نظری و علمی موجود در این زمینه مشارکت کنند.

وی با اشاره به مهمترین محور اصلی از خروجی چهارمین رویداد ملیعصر امید گفت: کمیته هم آفرینی «البرز هوشمند» با هدف تقویت حوزه هوشمند سازی استان تشکیل می‌شود. همچنین تدوین نقشه راه برای هوشمند سازی و فرا جهانی شدن استان البرز در این رویداد مورد نظر است که لازم است برای دستیابی به این مهم عزم استانی و حمایت دیگر دستگاههای استان صورت گیرد.

کلانتری با اشاره به اهداف رویداد ملی عصر امید اظهار کرد: تقویت مشارکت حداکثری رشته های علوم انسانی در مقوله هوش مصنوعی، توسعه بسترهای تعامل و همکاری سازنده با ارگانهای متولی فناوری، هدایت رویدادهای مشترک علمی و فناوری در این زمینه، افزایش آگاهی و بینش عمومی نسبت به این شاخه علمی و فناوری های مربوطه و دعوت از شرکت های دانش بنیان و نیز فعالان در این حوزه از جمله اهداف این رویداد. است.

وی افزود: معرفی قابلیت های موجود در زمینه هوش مصنوعی و آخرین دستاوردهای علوم مرتبط و ایجاد بستری در جهت ارتباط و تعامل بیشتر و ایجاد همکاری و تعامل بین مراکز علمی و صنعتی و نیز نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط در راستای بهره مندی هرچه بیشتر از این تکنولوژی و آخرین ره آوردهای آن از دیگر اهداف رویداد ملی عصر امید به شمار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});