×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش تارا نیوز، دکتر داوود زارع، در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اینکه  ۲۲ مرداد سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان است ، اظهار کرد: مقرر بود تا تمام پرداختی سازمان های بیمه گر پایه تجمیع شوند که این موضوع به نفع کشور بود اما این اتفاق نیفتاد و امیدواریم اجرایی شود و ادامه پیدا کند.

وی در ادامه افزود:  دولت و مجلس، در راستای کاهش مشکلات مالی مردم در درمان ها، برنامه های خاصی را در نظر گرفته اند که بیمه رایگان‌ مردم، یکی از این اقدامات است.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: طبق قانون همه آحاد جامعه باید تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرند لذا بین ۳۹ تا ۴۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

زارع با اشاره به تحت پوشش قرار دادن پنج دهک درآمدی جامعه به صورت رایگان، گفت: در البرز تقریبا ۳۰۰ هزار نفر که باید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می کردند که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: دهک ۶ جامعه ۲۰ درصد و دهم ۹ جامعه حداکثر ۵۰ درصد از این سرانه را پرداخت می کنند. .

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز، یکی دیگر از اقدامات این سازمان را پرداخت سه ماهه حق بیمه به صورت اقساط و برخورداری از این مزایا برای بیمه شدگان عنوانکرد و گفت: تمهیداتی در خصوص جوان سازی جمعیت و بیمه زنان باردار به شرط آزمون وسع، اندیشیده شده است به گونه ای که مادران باردار حتی در ماه پایانی بارداری خود نیز می توانند از این بیمه برخوردار شوند.

زارع یکی از وظایفی که امسال برای این سازمان لحاظ شده، بیمه اتباع بیگانه بوده که شامل افراد آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر است که حق بیمه گروه اول توسط کمیساریای عالی پناهندگان پیگیری و پرداخت و سرانه بیمه گروه دوم توسط خود افراد پرداخت می شود. رقم این نوع بیمه برای اتباع بیگانه سالانه دو میلیون تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در خصوص بیماران خاص و صعب العلاجی که هزینه های کمرشکنی دارند اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته صندوقی ذیل بیمه سلامت ایجاد شد و دولت ۱۰۱ بیماری را در این ردیف قرار داد و در حال حاضر قانونگذاری در مورد ۵۱ بیماری صورت گرفته است و بیماران‌ نشاندار می توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

زارع رقم ‌پرداختی در این خصوص از سال گذشته تا نیمه اول امسال را حدود ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: بیمه شدگان می تواند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* یا ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی با این‌ مجموعه ارتباط برقرار، مشکلات را اعلام و پاسخ خود را دریافت کنند. همچنین می توانند از این طریق اعتبار بیمه خود را نیز استعلام بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در پایان با بیان اینکه بیماران به منظور تایید نسخه خود می توانند با شماره های ۳۴۴۸۷۳۲۳ و ۳۴۴۸۷۲۲۰ تماس بگیرند، گفت: از طریق ارسال کپی کارت ملی و اسناد لازم در اپلیکیشن های داخلی به شماره ۰۹۱۰۹۵۳۹۵۱۴ پیامی ارسال و پاسخ مربوطه را دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});