×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، علی غیاثی، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون  برگزار شد، اظهار کرد: در سالی که گذشت، بانک توسعه تعاون البرز خدماتی را به مردم ارائه کرده که از دیدگاه ما، مطلوب بوده است.

وی افزود: به منظور نزدیک شدن به عدالت اجتماعی، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا تسهیلات چه در قالب تسهیلات تکلیفی و چه از محل منابع داخلی و سپرده های مردم، به نحو احسن میان سرمایه گذاران و جامعه هدف بانک توزیع شود.

غیاثی با اشاره به اینکه در سال گذشته، یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تکلیفی پرداخت شده است، افزود: از این رقم، ۲۶۵ میلیارد ریال سهم مشاغل خانگی بود که از سوی مراجع مربوطه از جمله اداره کل های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معادن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز و … معرفی شدند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز عنوان کرد: همواره تلاش ما بر تسهیلگری و تسریع و انعطاف در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف بوده است، چراکه در زمینه تسهیلات حمایتی، ۲۶۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان سازمان بهزیستی و ۳۶۲ میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

وی تاکید کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری، پرداخت تسهیلات ازدواج دو برابر نسبت به سال اعتباری گذشته افزایش یافت.

غیاپثی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بحث جوانی جمعیت دارد و به نوعی آن را اولویت اول خود می داند، ادامه داد:  به همین دلیل وزارت اقتصاد، بانک ها را مکلف کرده که سهم بیشتری از تسهیلات را به ازدواج و فرزندآوری اختصاص دهند که این امر در بانک توسعه تعاون نیز در حال انجام است و در این راستا تسهیلات همه معرفی شدگان این حوزه ظرف دو تا سه ماه آینده به صورت کامل پرداخت می شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز از پرداخت ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی در استان البرز طی یک سال اخیر، ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که از طریق ۹ شعبه و دو باجه صورت گرفته و می توان گفت که سرانه پرداخت تسهیلات در این بانک بیش از حتی برخی از بانک های بزرگ است.

غیاثی خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون به هیچ عنوان بنگاه داری نکرده و چون هدفش مقدس و خدمت به بخش تعاون است و سعی بر جلب رضایت مردم که رضایت خداوند را به دنبال دارد، داشته است.

وی در ادامه افزود: بانک توسعه تعاون معادل ۱۳۰ درصد جذب شده های خود، پرداخت داشته است. منابع این بانک ۱۴ هزار میلیارد ریال و مجموع تسهیلات پرداختی ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که این میزان به جز برخی تعهداتی است که به تسهیلات تبدیل می شود.

غیاثی به بند الف تبصره ۱۸، اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش های صنعت، معادن و کشاورزی پرداخت شده است.مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز در پایان گفت: تسهیلات به بخش تعاون با دو درصد تخفیف در نرخ تسهیلات پرداخت می شود و چون این بانک یک بانک تخصصی حمایتی است، باید ۷۰ درصد خدمات خود را به بخش تعاون در کلان بانک ارائه دهد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});