×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 11 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، علی زندی فر در تور رسانه ایی و بازدید خبرنگاران از پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان در جمع خبرنگار به گره ترافیکی اتوبان تهران- کرج و قزوین اشاره کرد و گفت؟ گره ترافیکی بخشی از اتوبان تهران – قزوین در بخشی ۳بانده و بخشی دیگر ۵ بانده می شد و برای این منظور دو پروژه در بخش های ترافیکی در حال انجام است از اینرو مقرر شد تا در فصل سرما پس از جابجایی درختان و جانمایی پل، عملیات تعریض محور انجام شود و گره ترافیکی به  پل حسین آباد کشیده شود.

وی در ادامه افزود: تلاش ما در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ایی  البرز اصلاح زیر ساخت های راه های استانی است که شامل ترانزیت درون شهری و زیر ساخت های جاده ایی که بیشتر در محورهای روستایی استان را شامل می شود که تردد بیشتری دارند، آسفالت شود.

زندی فرد با بیان اینکه بودجه ملی البرز در سال ٩٩ مبلغ ۴۰  میلیارد تومان بوده و در پایان سال ١۴٠٠ به مبلغ ٨٢١ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: از سال ۹۰ تا پایان سال ١۴٠١ مبلغ ١٧١ میلیارد تومان بودجه استان بوده که در حال حاضر ١٠٨ پروژه فعال داریم که مبلغ ریالی آن هزار و ٣٨٠ میلیارد ریال است و این عدد قابل ملاحظه‌ای است.

این مسئول به بودجه ایی که  از محل مصوبات ریاست جمهور به استان دریافت کرده اند اشاره کرد و گفت: مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان البرز دریافت کرده است که ۱۰۰ میلیارد برای آسفالت راه روستایی هزینه شده است چون بیشترین  پروژه را برای راه روستایی البرز تعریف کرده است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان هم برای نقاط حادثه خیز استان هزینه خواهد شد از جمله نقطه ترافیکی پل کلاک از همین محل مصوبات ریاست جمهوری انجام شده است.

جاده سهیلیه پس از ۷۰ سال ایمنی و بازسازی می شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان البرز با بیان  اینکه جاده قزلحصار یکی از محورهای پرترافیک استان البرز است که بنا به درخواست‌های مکرر مردمی در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش بار ترافیکی عملیات تعریض آن در دستور کار قرار گرفته است، افزود: پروژه های مهم از جمله جاده قزلحصار که ۲۰ سال از نقاط حادثه خیز استان بشمار می آمد، با دو بانده کردن جاده و ایجاد بلوار و روشنایی و با اعتبار ۵۰ میلیاردی  تومان در حال بازسازی است.

وی با تاکید بر اینکه جاده سهیلیه پرتردد اما پر خطر است و جاده ای که به اذعان شهروندان کرج از ۷۰ سال پیش همین وضعیت را دارد، افزود: این مسیر به طول هشت و نیم کیلومتر است که از دو سال پیش طرح تعریض آن کلید خورد که تاکنون پیمانکار به تعهدات خود عمل کرده و بخشی از این محور تعریض شده است و در حال حاضر ۸ کیلومتر آن در حال تعریض است که پایان برج ۶ به اتمام می رسد

زندی فر به محور جاده سعید اباد اشاره کرده و گفت: ۳ کیلومتر سال گذشته تعریض شده و سالجاری نیز ۵ کیلومتر در حال تعریض است  همچنین محور جاده کردان نیز زیر سازی آن به اتمام رسیده و آسفالت جاده به زودی انجام خواهد شد.

وی به  پروژه محور آتشگاه به برغان اشاره کرد و گفت: پل محور آتشگاه به برغان در حال آماده سازی است و از بلوار تا دو راهی روستای دوران و برغان پل زده می شود و با ۴۵ میلیارد اعتبار جاده بازسازی و ایمن سازی خواهد شد.

عملیات لق گیری و شناسایی ٣٠ نقطه جاده چالوس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش در بازدید از جاده کرج – چالوس  در خصوص استاندار کردن و ایمن سازی جاده کرج_چالوس، گفت: با یک تیم حرفه‌ای به سرپرستی مشاور مجرب با همکاری استان مازندران ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز، در طول سال با توجه به امکانات موجود و اولویت آنها، بخشی از آن‌ها ایمن سازی می‌شود.

زندی فر به بررسی تعریض آب‌راه‌های مسیر، حوزه‌های آبخیز داری، احداث پل‌های جدید، نیوجرسی، گالری و مواردی مشابهاشاره کرد و گفت: نقاطی که پیش بینی ریزش سنگ در آن زیاد است با مشخص شدن پیمانکار مقرر شده تا قبل از فصل سرمای سال جاری با اعتبارات لازم گالری جدید احداث شود.

این مقام مسئول به عملیات لق گیری به شناسایی ٣٠ نقطه جاده چالوس اشاره کرد و گفت:این نقاط که مستعد ریزش سنگ و نخاله و ریزش بهمن است، عملیات لق گیری کناره جاده توسط ماشین آلات سنگین انجام می‌شود اما برای لق گیری در ارتفاعات چاره‌ای نیست جز اینکه از افراد کاربلد راهداری کمک بگیریم تا به صورت فیزیکی عملیات لق گیری را کامل کنند که تا قبل از شروع فصل بارندگی و برف دچار ریزش در سطح جاده نشود.

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از البرز عازم کربلای معلی هستند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش در نشست خبری به پیاده روی اربعین امسال اشاره کرد و گفت: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از البرز عازم کربلای معلی خواهند بود.

وی همچنین به طرح ساماندهی معادن البرز  اشاره کرد و گفت:  اکثر بارهای معادن استان البرز بدون بارنامه در حال تردد هستند که قرار شده انتقال تمام بارهای کشور از مبدأ به مقصد با بارنامه دولتی انجام شود زیرا هم از قاچاق کالا جلوگیری و هم عوارض و مالیات آن در خود استان استفاده می شود.

زندی فر در پایان گفت:  اتوبان شهید همت تا پایان تابستان امسال زیر بار ترافیک می رود و بار ترافیک اتوبان به بعد از بهشت سکینه انتقال داده می‌شود، به رفع امعضل ترافیک کمک می کند همچنین بر اساس مطالعات انجام شده توسط استاندار البرز قسمت داخل شهر اتوبان تهران_کرج قابلیت دو طبقه شدن را دارد و با اجرای این طرح بار ترافیکی اتوبان کاهش می یابد.

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});