×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تامین نقدینگی دغدغه اصلی واحدهای صنفی و صنعتی استان است
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز؛ محمد انصاری در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره اتحادیه های کامیون داران، طلا فروشان، پوشاک و پیراهن دوزان مرکز البرز تصریح کرد: این نشست مقدمه ای برای دیدار مستمر با همه فعالان صنفی و تشکل های مرتبط در استان است تا ضمن احصاء مسائل و مشکلات این حوزه، بتوانیم در روند نقش آفرینی این عزیزان در توسعه اقتصادی استان گام های جدی برداریم.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه دکتر عبدالهی استاندار البرز در خصوص رفع مسائل مربوط به اصناف افزود: فعالیت حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان، اهمیت و جایگاه مهم این حوزه در جهش تولید را بیش از پیش می نماید و قطعاً در اداره کل صنعت، معدن و تجارت به عنوان خانه اصناف با جان و دل پذیرای نظرات سازنده نمایندگان این بزرگواران هستیم.

 فعالیت بیش از ۱۶ هزار واحد صنفی_تولیدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز

در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هم اکنون حدود ۱۶ هزار واحد صنفی_تولیدی در استان فعالیت می کنند که حدود ۶ هزار مورد از این واحدها در اشل صنعتی و در تکمیل زنجیره تولید استان از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

انصاری اضافه کرد: برخلاف برخی موانع تحمیلی به اقتصاد کشورمان، با توجه به ظرفیت های به وجود آمده شرایط برای جهش تولید مهیاست؛ کما اینکه سال ۱۴۰۲ علیرغم همه محدودیت ها با اذعان خود فعالان اقتصادی شاهد رشد تولید به ویژه در استان البرز بودیم.

بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی فعال هستند مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: طبق آمار متقن و قابل رصد بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی استان فعال هستند و فقط در طول یکسال گذشته بیش ۴۸۰ پروانه بهره برداری جدید در قالب طرح های توسعه و ایجادی در استان صادر شده است.

انصاری ادامه داد: سال گذشته میزان سرمایه گذاری محقق شده ۵۸ درصد، اشتغال ۵۲ درصد و تعداد پروانه بهره برداری ۳۸ درصد رشد داشته که بسیار امیدوار کننده است.

 تامین نقدینگی مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی استان البرز

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: امروز تامین نقدینگی و دریافت تسهیلات سهل الوصول دغدغه همه فعالان صنفی و صنعتی استان است که با توجه به تاکیدات استاندار محترم و ابلاغ تسهیلات تکليفی امیدواریم امسال در این خصوص شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

انصاری تصریح کرد: البته سال گذشته با کمک شبکه بانکی استان، بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تسهیلات به بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری استان تزریق شده و در تلاش هستیم در سال جهش تولید به این منابع جهت دهی بهتری داشته باشیم و به رفع مسائل واحدها بیش از پیش کمک نماییم.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگان صنوف مهمترین مسائل و مشکلات خود در حوزه های شهرداری ها، مالیات، تامین اجتماعی، ساماندهی واحدهای صنفی فاقد مجوز، ساماندهی فعالیت اتباع، تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنفی‌_تولیدی و…، را تشریح و در خصوص رفع موانع پیشنهاداتی ارائه نمودند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});