×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش تارانیوز، رمضان شهبازی رئیس شورای اسلامی کمالشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه آنها را بازوی توانمند مدیریت شهری بیان کرد و گفت:  چنانچه اصحاب رسانه در کنار مدیریت شهری نباشند عملکرد آنها به خوبی برای شهروندان تببین نمی شود و مطالبه گری آنها در خصوص مسائل مختلف باغث می شود مدیران پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی در این جلسه از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به خرید ماشین آلات عمرانی خبر داد و گفت: شهرک کمالیه در این منطقه فاقد فضای سبز است که در این راستا پارک زیتون تجهیز و افتتاح شد.

شهبازی ادامه داد:  سکوی زباله خرمدشت چند سال با مشکل مواجه بود که نسبت به مسقف و مکانیزه کردن آن اقدام شده است

وی در بخش دیگری از سخنانش از مظلومیت کمالشهر سخن گفت و خاطرنشان کرد: بهشت سکینه و قطب صنعتی بهارستان درآمدی برای این شهر ندارند اما ترافیکی که به موجب استقرار آنها ایجاد می‌شود، سرسام آور و کلافه کننده است.

شهبازی با بیان اینکه قرار شد در زیرگذر بهشت سکینه پل روگذر و ایستگاه مترو احداث شود که مقدمات آن نیز در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به مشکلات مذکور، ارزش افزوده واقعی آنچنان که باید به این شهر اختصاص نمی‌یابد که انتظار ما نگاه ویژه مسئولین به کمالشهر است تا حق مردم ادا شود.

رئیس شورای اسلامی کمالشهرگفت:  بیش از ۹۰ میلیارد تومان زمین جهت احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش و حدود ۱۱ هزار مترمربع زمین نیز به ساخت بیمارستان اختصاص داده شده که اگر آنها را بفروشیم و در حوزه عمران شهری هزینه کنیم، این شهر، گلستان می‌شود اما کار دستگاه‌هایی را انجام می‌دهیم که به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

منظقه خرمدشت فاقد امنیت بود

در بخش دیگری از این جلسه سعید بهرامی  نایب رئیس شورای اسلامی کمالشهر از سکوی زباله خرمدشت مسقف و مکانیزه شده خبر داد و گفت: سکوی زباله خرمدشت بین دو مدرسه ابتدایی قرار دارد که پس از تلاش‌های فراوان مقرر شد مسقف و مکانیزه شود

وی در ادامه گفت: این منطقه حتی از وجود یک بانک نیز بی بهره بود که با تلاش مدیریت شهری، شعبه بانک سپه در این منطقه مستقر و مشکل حل شد. در دهه مبارک فجر امسال کلنگ احداث پارک ورودی خرمدشت بر زمین زده شد.

سعید بهرامی، افزود: منطقه پیشاهنگی با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد یک کلانتری و داروخانه بوده و از نظر امنیتی زیر نظر خرمدشت است و کلانتری مستقر در خرمدشت باید امنیت پیشاهنگی را نیز تأمین کند؛ به همت مدیریت شهری نیز داروخانه شبانه روزی در این محدوده فعال شد.

عضو شورای اسلامی کمالشهر با بیان اینکه بودجه شهرداری  را معمولا ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی تشکیل می دهد گفت : امسال بودجه کمالشهر چهارهزارو۲۰۰ میلیارد ریال بود که با تصویب متمم به ۶ هزارو۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

 یکی از مشکلات، کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان است

حسن زارع رقیع عضو دیگر شورای شهر کمالشهر با  اشاره به اینکه بودجه سال آینده کمالشهر ۹ هزار میلیارد ریال مصوب شده که ۵۵ درصد عمرانی و ۴۵ درصد جاری است، افزود: امیدواریم با اقداماتی که در زمینه عمرانی در شهر انجام شده بتوانیم رضایت خاطر شهروندان را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در کمالشهر پس از بندرعسلویه بالاترین تراکم کشوری است، گفت: یکی از مشکلات این شهر کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان است.

کمالشهر نمی‌تواند اتوبوسرانی مستقل داشته باشد

در ادامه صالح گلزار زیرک سخنگوی شورای اسلامی شهر کمالشهر به اقدامات عمرانی در سطح کمالشهر اشاره کرد و گفت: سال گذشته آسفالت مکانیزه سطح شهر به ارزش ۲۸ میلیارد تومان در مناطق چهارگانه کمالشهر انجام شد و با مساعد شدن شرایط جوی، هفته آتی ۲۰ هزارتن آسفالت در شهر عملیاتی و بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

صالح گلزار با اشاره به اینکه در بودجه سال جدید اعتبارات عمرانی خوبی دیده شده که بخشی از مشکلات رفع می‌شود در ادامه افزود: جدول گذاری، اتمام کف پوش و پیاده روسازی ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در سطح شهر انجام شد.ا

وی با بیان اینکه بازگشایی معبر چهل و پنج متری جنوبی در جنوب شهر گام مثبت در تسهیل عبور و مرور شهر است، اظهار کرد: ترافیک کمالشهر در پایان هفته تشدید می‌شود که با بازگشایی معبر چهل و پنج متری جنوبی عبور و مرور شهروندان تسهیل و یک خدمتی به کل استان البرز ارائه می‌شود، ضمن اینکه در فاز بعدی طرح، سایت تندرستی در شان مردم کمالشهر احداث می‌شود..

سخنگو شورای شهر کمالشهر به ناوگان حمل نقل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: کمالشهر نمی‌تواند اتوبوسرانی مستقل داشته باشد، بر همین اساس مردم نمی‌توانند از خدمات اتوبوس رانی بهره‌مند شوند و باید مسافران در میدان حصارک پیاده شوند، چراکه اتوبوس‌ها به صورت اجاره‌ای از کرج تامین می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});