×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارانیوز، سعید ترابی در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه شنبه در خصوص طرح تسهیلاتی آفتاب برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: یکی از سهامداران بانک سینا بنیاد مستضعفان بوده و در سالجاری نیز صندوق توسعه ملی، بخشی از سهام بانک سینا را خریداری و عضو سهامدار اصلی این بانک شده است.

وی در ادامه افزود: در سیستم بانکی کشور پشتوانه سهامداران بسیار مهم است و بانک سینا بعنوان یکی شفاف ترین تراز مالی از نظر سیستم های نظارتی شناخته شده به همین دلیل صندوق توسعه ملی سهامدار ارشد بانک سینا است.

ترابی با بیان اینکه مدیریت بانک سینا در سه استان البرز، قزوین و زنجان بر عهده ایشان گذاشته شده است، افزود: پایلوت تاسیس شعب این بانک در البرز است که ۱۳ شعبه در ۳ استان در حال خدمات رسانی هستند که ۷ شعبه در البرز واقع شده است.

بانک سینا بنگاه اقتصادی نیست

مدیر بانک سینا البرز به عدم گسترش شعبه بانک سینا اشاره کرد و گفت: بانک ها به سمت الکترونیکی شدن پیش می روند و کیفیت در بخش خدمات رسانی برای ما در الویت است از اینرو در خدمات دهی الکترونیکی یکی از برترین بانک های خصوصی در کشور شناخته شده ایم.

ترابی عنوان کرد: در راستای هدفی که بانک سینا در پیش دارد و با توجه به اینکه بانک های دیگر تبدیل به بنگاه های اقتصادی شده اند اما برخلاف سایر بانک های کشور بانک سینا درصدد است تا فعالیت اجتماعی و بانکی خود را گسترش دهد.

وی به یکی از فعالیت های اجتماعی این بانک اشاره کرد و گفت:سعی کرده ایم تا در بحث محرومیت زدایی و اشتغالزایی گام  موثری برداریم از اینرو  مناطق کم برخوردار را شناسایی و تسهیلات قرض الحسنه معیشت و ایجاد اشتغال در  این مناطق پرداخت کرده ایم.

ترابی با اشاره به اینکه پس از بررسی افراد این مناطق تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال برای افراد مورد تائید در نظر گرفته شده بود گفت:  در همین راستا حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مناطق محروم جهت اشتغالزایی، معیشت پرداخت شده است.

مدیر بانک سینا البرز به تسهیلات تکلیفی اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی در قالب ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن، کمیته امداد و بهزیستی که تکلیف همه بانک ها است، بانک سینا نیز در این امور مشارکت داشته است و در پرداخت تسهیلات در بحث فرزندآوری و ازدواج بانک سینا عملکرد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه در خصوص خدمات اجتماعی گام های موثری برداشته ایم، خاطرنشان کرد: بر خلاف بانک ها و سازمان هایی که در پایان سال هدایایی از قبیل سر رسید و هدایای مختلف را به مشتریان خود هدیه می دادند بانک سینا در چند سال اخیر با حذف این هدایا هزینه های آنرا برای مناطق محروم به خرید چند دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی اقدام کرده است.

پلتفرم «سیپات» محصول برتر بانک سینا

ترابی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پلتفرم «سیپات» یکی از محصولات فناورانه سرزمین هوشمند سینا است که به عنوان سامانه حامی هوشمند ویژه ارائه خدمات بانکداری اجتماعی به گروه‌های مشتریان معرفی‌شده از سوی سازمان‌های حمایتی است، افزود: این پلتفرم در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران به عنوان محصول برتر شناخته شده است.

وی ادامه داد: اگر در مناطق محروم شعبه بانک سینا نداشته نباشند می توان از این پلتفرم برای اخذ تسهیلات اقدام کرد و  در سامانه سیپات، این امکان فراهم شده است که اطلاعات جامعه مخاطب به صورت سیستمی و مکانیزه بر روی این سامانه ثبت شده و سپس متقاضیان بنا بر انتخاب خود، برای دریافت تسهیلات به کانال غیرحضوری از طریق پلتفرم سیبانک و در شرایط خاص به کانال حضوری بانک هدایت شوند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بانک سینا نگاه متفاوتی به اشخاص حقیقی و حقوقی داشته است، افود: ۱۷ نوع محصول تسهیلاتی در سیستم بانکی داریم که در بانکداری خرد، اجتماعی و اختصاصی تقسیم شده اند که در بانکداری خرد مردم عادی و تجاری شرکت های حقوقی همچنین در اجتماعی در سطح اجتماع و شرایط خاص را دنبال می کند که طرح آفتاب از جمله همین طرح های اجتماعی است.

طرح آفتاب بانک سینا با سود صفر درصد

ترابی به تشریح طرح آفتاب پرداخت و گفت: طرح آفتاب بانک سینا برای تمامی مشتریان حقیقی یا شرکت‌های حقوقی بابت پرداخت تسهیلات به کارکنان و پرسنل مجموعه پیش‌بینی شده است. شرط پرداخت وام طرح آفتاب بانک سینا هم داشتن سپرده قرض‌الحسنه با حداقل موجودی ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

مدیر بانک سینا با تاکید بر اینکه مبلغ وام طرح آفتاب بانک سینا تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است، گفت: متقاضی باید حداقل یک ماه و نهایتا ۱۲ ماه مبلغی را سپرده‌گذاری ‌کند و بهترین حالت با سپرده ۶ ماهه ۱۴۷ درصد مبلغ خود را تسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد اخذ می کند.

وی با بیان اینکه طرح آفتاب برای اولین بار ایجاد شده و استقبال خوبی از سوی متقاضیان داشته است، افزود: بانک سینا برای اولین بار در نظام بانکی کشور پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد را اجرایی کرده است و به نوعی بانکداری اسلامی است.

ترابی خاطرنشان کرد: میزان کارمزد و سود این تسهیلات صفر درصد است و کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی می‌توانند از این تسهیلات که بر‌اساس ضریبی از میانگین معدل موجودی است، به منظور بهره‌مندی خود و یا پرداخت تسهیلات به کارکنان و پرسنل خود استفاده کنند.

مدیر امور شعب بانک سینا منطقه البرز، قزوین و زنجان در پایان گفت:  در این طرح، نهادها و ارگان‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد با بانک سینا و ارائه تضمین لازم، امکان دریافت این تسهیلات سازمانی را برای کارکنان خود فراهم نمایند.

انتهای پیام/

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});