×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز، سردار “حميد هداوند” فرمانده انتظامي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: در پي ارجاع چندين پرونده کلاهبرداري با شيوه کشيدن چک بلا محل به پليس آگاهي استان البرز، رسيدگي به پرونده در دستور کار تيمي زبده از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري قرار گرفت.

وي افزود: بررسي‌هاي اوليه کارآگاهان حکايت از اين داشت که متهمان با سو استفاده از مدارک يک معتاد متجاهر اقدام به دريافت دسته چک‌هاي فراوان با نام وي کرده و پس از چندين مرحله خريد و فروش و پاس کردن چک ها، با جلب اعتماد از مالباختگان در ۹ استان کشور اقدام به خريد اقلامي به ارزش ۵۰۰ ميليارد ريال کرده و با انتقال اين اموال به استان‌هاي قم و مرکزي متواري شده‌اند.

فرمانده انتظامي استان البرز اضافه کرد: در ادامه با شناسايي و دستگيري معتاد متجاهري که با نام وي دسته چک دريافت شده بود، رد ۲ کلاهبردار اصلي پرونده در استان‌هاي قم و آذربايجان شرقي شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي اين افراد دستگير شدند.

اين مقام ارشد انتظامي اضافه کرد: متهمان در تحقيقات تکميلي علي رغم انکارهاي اوليه پس از مشاهده مستندات پليس چاره‌اي جز بيان حقيقت نيافته و به ارتکاب چندين فقره کلاهبرداري به ارزش ۵۰۰ ميليارد ريال در استان‌هاي مختلف کشور با سوء استفاده از مدارک هويتي و دسته چک‌هاي يک معتاد متجاهر با همدستي ۴ نفر ديگر اعتراف کردند.

سردار هداوند با اشاره به دستگيري ۴ متهم ديگر اين پرونده در استان مرکزي، گفت: در ادامه با همکاري متهمان محل دپو اموال کلاهبرداري شده در استان‌هاي قم و مرکزي شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي اموال مالباختگان تحويل آنها شد.

فرمانده انتظامي استان البرز با بيان اينکه متهمان در ۹ استان کشور اقدام به کلاهبرداري کرده بودند، خاطرنشان کرد: با تکميل پرونده متهمان براي انجام مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});