×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، مجتبی عبداللهی در کارگروه زیربنایی استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی استان، افزود: اراضی کشاورزی استان بویژه در روستاها دارای ارزش بالایی هستند که در بیشتر مواقع مورد توجه افراد سودجو با هدف ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: می توان این اراضی را به سمت احداث گلخانه هدایت کرد تا با حفظ کاربری زمین، افزایش بهره وری، صرفه جویی در مصرف آب، توسعه تولید، صادرات و اشتغال را همراه داشته باشد.

عبداللهی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، براساس چشم انداز ترسیم شده باید ۲ هزار هکتار به اراضی گلخانه ای البرز اضافه شود از این رو مسئولان مربوطه باید با جدیت برای تحقق این هدف اقدام کنند.

وی افزود: احداث گلخانه در البرز به هیچ گونه مجوزی نیاز ندارد و از کسانی که به این امر ورود کنند حمایت ویژه ای صورت می گیرد.

عبداللهی گفت: اکنون احداث ۴۷۵ هکتار گلخانه در اراضی استان در دستور کار است که انتظار می‌رود متولیان امر پیگیری لازم جهت تسریع آن را داشته باشند. در کارگروه زیربنایی این هفته ۷ طرح مورد بررسی قرار گرفته و رای گیری نهایی جهت تصویب آنها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، صورت می گیرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});