×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، توحید نجفی میرک،، صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه در همایش نان کامل، نان سالم که در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، در خصوص کیفیت گندم‌های ایران و فعالیت‌های تحقیقاتی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در حوزه غلات(گندم) مطالبی را ارائه داد.

رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر  اظهار داشت: چرخه تولید نان مصرفی کشور از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با انجام اصلاح ژنتیکی و تولید هسته های بذری ارقام مختلف گندم آغاز می‌شود. وی افزود: موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال وبذر، علاوه بر انجام تحقیقات در زمینه افزایش عملکرد گندم سال‌هاست که برافزایش کیفیت این محصول مهم و استراتژیک توجه ویژه ای دارد.

وی ، کیفیت و کمیت پروتئین‌های گلوتن موجود در آرد نان را مهم‌ترین عامل در تعیین کیفیت آرد گندم برای تولید نان برشمرد و از ژنتیک ارقام گندم، مدیریت مزرعه، سیلو و شرایط نگهداری گندم، شرایط نگهداری آرد و روش های تولید نان به عنوان برخی از عوامل مؤثر در کیفیت نان اشاره کرد.
در این مراسم رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه  به سیاست‌گذاران این حوزه پیشنهاد داد تا در نظر گرفتن الزامات لازم برای تولید نان از آرد کامل وارد فاز تهیه و تولید نان کامل شوند تا مشکلی در کیفیت نان های تولیدی پیش نیاید.

نجفی میرک عنوان کرد: نتیجه تلاش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر افزایش کیفیت دانه گندم ازنظر پروتئین و سایر شاخص های کیفیت و ارزش غذایی گندم است بطوریکه در حال حاضر نزدیک ۵۵ درصد گندم‌های کشور مطابق با استاندارد ملی ایران ازنظر پروتئین جزء گندم‌های درجه‌یک محسوب می شوند

رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با مقایسه کیفیت نان در کشورهای جهان ابراز امیدواری کرد:  با تلاش می‌توانیم در حوزه کیفیت نان پیشتاز شویم و مردم کشور از مزایای نان کامل بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});