×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، عمار ایزدیار سخنگوی شورای شهر کرج در بازدید خبرنگاران از روند اجرای پروژه قطار شهری کرج به ساخت و تجهیز ایستگاه شهید سلطانی اشاره کرد و گفت: با تغییر نقشه در رمپ مسافرگیری این ایستگاه، حدود هزار میلیارد تومان در هزینه پروژه صرفه جویی شد و سرعت پروژه نیز افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: با درایت و تدبیر مدیریت شهری کرج توانستیم از یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک شهر، میلگرد مورد نیاز را تامین کنیم. این میلگردها هنوز به پروژه نرسیده اما به دلیل نیاز و جلوگیری از توقف پروژه یک فقره از بورس خریداری شد.

سخنگوی شورای شهر کرج به ریل گذاری بین ایستگاه آیت‌الله طالقانی تا خط ایستگاه خط ۵ متروی تهران اشاره کرد و گفت : ریل گذاری در حال اجرا و تجهیز است و مقرر شده تا پایان سال جاری  خط ۲ به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصدی ایستگاه شهید سلطانی، عملیات ریل گذاری از چهار راه طالقانی تا هفت تیر کرج به اتمام رسیده است.

ایزدیار با اشاره به همکاری قرارگاه خاتم الانییاء (ص) در راه اندازی سیگنالینگ متروی کرج، اضافه کرد: عمده تجهیزات خریداری شده اعم از آسانسور و پله برقی از شرکت‌هایی خریداری شده که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.

وی همچنین به خرید یه رام قطار نیز اشاره کرد و گفت که در شرکت مپنا در حال تعمیر و آماده سازی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص خرید پله برقی برای ایستگاه مذکور توضیح داد: به دلیل عادی نبودن پله برقی ایستگاه های مترو و عدم توان تولید آن در داخل کشور، توجیه اقتصادی نداشت که یک پله برقی برای این ایستگاه خریده شود بنابراین باید همزمان برای ایستگاه های دیگر هم خریداری انجام می شد که این اتفاق رقم خورد و به زودی در ایستگاه سه راه رجایی شهر هم به بهره برداری می رسند.

شایان ذکر است: قطار شهری کرج که در بهمن ماه سال گذشته به صورت مقطعی و تنها دو ایستگاه چهار راه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر این شهر، به طول ۶ کیلومتر به بهره برداری رسید.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});