×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، محمد انصاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز امروز در آئین افتتاح یک کارخانه تولید ورق هایگلاس شرکت مونتکس در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد  اظهار کرد: بسیار خرسندیم که رهبری داریم که در تبیین شعار سال، تمام موارد را به دقت ملاک عمل قرار دادند؛ ایشان مهار تورم را به عنوان هدف سال جاری و رشد تولید را به عنوان راهبرد تحقق آن تعیین کردند.

وی  در ادامه افزود:  راهبرد رشد تولید، مسئولیت سنگینی است که بر عهده بنده و سایر مسئولین کشور و استان البرز قرار دارد.

انصاری با اشاره به اینکه در هفته اخیر، اخبار درخشان و مسرت بخشی در حوزه های تولید و صادرات و محوریت دانش بنیانی در استان البرز داشتیم؛ افزود:استان البرز مفتخر به کسب عنوان برترین استان کشور از نظر تعداد واحدهای صادرکننده ممتاز و نمونه ملی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز  با اشازه به اینکه امسال به لحاظ کارکرد سال ۱۴۰۱ در حوزه صادرات ۵۱ شرکت در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفتند، ادامه داد:  از این تعداد ۶ واحد در استان البرز مستقر بودند و بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

وی تاکید کرد: اخبار سیاهی که در مورد مشکلات موجود در تولید کشور از زبان برخی افراد معلوم الحال مطرح می شود، به هیچ وجه صحت ندارد.

انصاری با اشاره به اینکه جریان تولید در حال استمرار و رشد است، اظهار کرد: البرز حدود سه دهم مساحت کشور را به خود اختصاص داده و با فعالیت حدود ۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، بیشترین تراکم صنعتی کشور در این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: پنجمین رتبه صنعتی کشور نیز از آن البرز بوده و یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی کشور نیز در شهرستان اشتهارد این استان واقع شده است.

انصاری به فعال بودن بیش از ۸۵ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: رشد تولید، محوریت کلام و عمل مسئولین در سال جاری بوده و کارگروه توسعه صادرات شورای دانش بنیان نیز با محوریت اداره کل صمت استان البرز به دستور استاندار تشکیل شده و در این دو مورد پیشتاز کشور هستیم.

انصاری اعلام کرد: استان البرز بیش از ۶۰ واحد صنعتی در حوزه تولیدات سلولزی دارد و امروز به عبارتی شصت و دومین واحد صنعتی در این زمینه به بهره برداری می رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این واحدها در مجموع برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و این واحد تولیدی نیز برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده اند. ۲۵ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در البرز آماده افتتاح هستند و در سفر ریاست جمهوری افتتاح می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});