×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه صبح شنبه در راس هیئتی با همراهی دکتر مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید و با دکتر علی اسحاقی رئیس این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، با بیان این که سال ها در باب حکمت سخن گفته و کتاب نگارش شده است و من امروز حکمت را در این مجموعه مشاهده کردم، اظهار کرد: موسسه رازی به درستی مظهر حکمت و علم نافع در کشور بوده و لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ای برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان از این مجموعه مصوب کند تا خدمات گسترده آن بیشتر و بهتر از گذشته شناخته و به جامعه معرفی شود که چگونه محققان و پژوهشگران از ۱۰۰ سال پیش کارهای بزرگی در این مجموعه انجام دادند و نسل های بعدی این میراث ارزشمند را حفظ کردند.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: این مجموعه علاوه بر این که تحقیقاتی و تولیدی است، فعالیت های آموزشی نیز در آن دنبال می شود و از معدود مراکزی است که فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی در راستای تامین نیازهای کشور انجام می شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی از هیچ کمکی برای رفع چالش های موسسه رازی و مراکز تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دریغ نخواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درج نام محققان و پژوهشگران موسسه رازی در کتب درسی را لازم دانست و اضافه کرد: این اقدام به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد بزرگان صنعت واکسن سازی و آشنایی نسل های آینده در کنار ساخت موزه ای که دانش آموزان از دوره ابتدایی و پیش دبستانی با این چهره ها و مفاخر کشور آشنا شوند، موجب می شود نام نیک این عزیزان به ماندگار بماند و راه آن ها را ادامه دهند.

وی، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی غیر از تصویب سند امنیت غذایی، می تواند سندهایی جزئی تر یا ماده واحده ای برای توسعه بیشتر موسسه رازی به تصویب برساند تا موانع و چالش های موجود برطرف شود.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به روابط موسسه رازی با سایر مراکز و وزارتخانه ها یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه تسهیل گری در مسیر فرایند سیاست گذاری و به تعبیر دقیق تر حکمرانی را به عهده دارد؛ بنابراین این شورا باید تسهیل گری حکمرانی موسسه رازی را دنبال کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین در خصوص جذب اعتبارات برای موسسه رازی گفت: با توجه به این که برنامه هفتم توسعه در حال بازنگری است، مسئولان موسسه رازی، وظایف و گستره فعالیت های خود را به طور دقیق ارسال کنند تا در تدوین این برنامه مدنظر قرار گیرد و اگر چه وظیفه تخصیص اعتبار با سازمان برنامه و بودجه است، اما می توان با پیشنهاد یک ماده واحده به شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه اعتبار بیشتری را در اختیار سازمان تات قرار دهد.

وی تصریح کرد: در تخصیص اعتبار، باید خروجی و دستاوردهایی که موسسه رازی برای کشور به همراه دارد، مدنظر قرار گیرد زیرا دستاوردهای آن، بسیار بیشتر از بودجه ای است که به این موسسه اختصاص می یابد و اگر کل مجموعه نظام و دولت از موسسه رازی حمایت و پشتیبانی نکند، ناچار است هزینه هایی به مراتب سنگین تر متحمل شود و این از حکمت به دور است.
حجت الاسلام خسروپناه، فعالیت های تحقیقاتی و مقاله های محققان موسسه رازی را، پژوهش هایی کاربردی خواند و افزود: مقالات محققان و اعضای هیئت علمی موسسه رازی، کاربردی و کارآمد است و با اقدام درست معاون وزیر جهاد کشاورزی در تدوین آیین نامه ارتقا، در کنار کار پژوهشی، موضوع کارآمدی فعالیت های پژوهشی نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد: به درستی که نامی نیک بر موسسه رازی نهاده شده و دانش و حکمت و علم نافع، بهصورت توأمان در این مجموعه تحقق یافته است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});