×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، مهدی مسکنی در ادامه گفت: امروز در تمام دنیا نهضت تعاون به وفور دیده می‌شود، ۱۳۰ کشور عضو اتحادیه ICA هستند، در فرانسه از هر پنج بانک چهار بانک آن با ماهیت تعاونی فعالیت می‌کند. ارتباطات شبکه‌ای کشوری مثل کره در اختیار بخش تعاون آن است، شبکه برق روستایی آمریکا در اختیار تعاونی‌هاست.

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها امروز نقش جدی در حوزه آموزش دارند، حتی در بخش ورزشی و در فوتبال بسیاری از تیم های بزرگ فوتبال دنیا از طریق تعاونی اداره می‌شوند، بزرگ‌ترین تعاونی‌های اعتباری در کانادا در این کشور فعال هستند.

مسکنی ادامه داد: امروز ۴.۶ درصد از اقتصاد کشور در بخش تعاون است، از نظر کمی وضعیت مطلوب ولی از نظر کیفی رضایت بخش نیست، مشکل ما این است که به بخش تعاون باور نداریم. اینکه گفته می‌شود در مجلس هم کارها بخش قانونگذاری به خوبی صورت گرفته است و مشکل قانونی نداریم درست است، معلوم است مجلس کار خود را به خوبی انجام داده است.

معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر می‌خواهیم بخش مردمی اقتصاد توسعه پیدا کند، باید پارلمان مردمی احیا شود. باید بخش مردمی تعاون چابک‌تر و قوی‌تر از دولت باشد. دولت هم باید هوشمندانه‌تر از بخش مردمی در حوزه سیاست گذاری، تسهیلگری و تنظیمگری عمل کند.

وی افزود: طی هفت ماه گذشته ۴۴ همت مشارکت مردمی در بخش تعاون را شاهد هستیم، از این بخش ۶.۳ همت به طرح‌های قابل بهره‌برداری اختصاص یافته است، استان البرز نیز ۱.۶ همت از این میزان را به خود اختصاص داده است.

مسکنی گفت: از کل این مبلغ ۹۱ درصد آن توسط مردم تامین و فقط ۹ درصد توسط دولت از طریق تسهیلات به بخش تعاون کمک شده است. رهبری فرمودند اقتصاد را به مردم واگذار کنید. در دولت سیزدهم و با کمک مجلس انقلابی در این بازه زمانی گذشته ۱۴۰ درصد افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون را داشته‌ایم یعنی ۱۳ سال بانک توسعه تعاون یک ریال افزایش سرمایه نداشت.

مسکنی گفت: در در سال گذشته به اندازه ۱۰ سال تسهیلات پرداخت شده است. ۱۸۱ درصد افزایش پرداخت تسهیلات و ۲.۵ درصد افزایش ثبت تعاونی حاصل این رویکرد بوده است. در این دوره ۱.۷ میلیارد دلار سهم تعاونی ها در صادرات بوده است که مدیر کل گمرک در مصاحبه‌ای از افزایش دو برابری صادرات در بخش تعاون در شرایط فعلی خبر داده بود.

وی گفت : امروز اتاق تعاون ایران عضو آی سی ای می‌باشد و مرکز تجاری ایران در مسکو توسط بخش تعاون اداره می‌شود که در راستای منویات و مطالبه رهبری معظم انقلاب در ارتقاء بخش تعاون صورت گرفته است و فکر میکنم آهنگ رشد تعاونی های کشور در شرایط فعلی سریع تر و کارآمد تر پیش رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});