×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، دلخوش رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با حضور در آیین تجلیل و تقدیر از تعاونی‌های برتر استان البرز که صبح امروز در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به ویژه مهدی مسکنی معاون تعاون این وزارتخانه در تعامل با مجلس شورای اسلامی گفت: در مقایسه با چندین دوره قبلی، بیشترین تعامل در بخش تعاون با مجلس شورای اسلامی در دولت اخیر بوده است.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در قانون اساسی اصل ۴۳ و ۴۴ اقتصاد کشور را به سه بخش تقسیم کرده است، قبل از این اقتصاد در اختیار دولت بود، بخش خصوصی هم برنامه ی خود را دنبال می‌کرد و تعاونی‌ها هم بیشتر رویکرد توزیعی داشتند.

دلخوش اضافه کرد: ما باید اقتصاد کشور را ظرف دو برنامه ۵ ساله به ۲۵ درصد برسانیم، در بند ب جز ج سیاست‌های ابلاغی، رهبری معظم انقلاب فرمودند که منع مداخله دولت در امور اجرایی اقتصاد، بعد از سیاست‌های ابلاغی در بخش تعاون قوانین خوبی در کشور تنظیم شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان شد : تقویت بخش تعاون با راه‌اندازی بانک توسعه تعاون همراه شد که سالانه به سرمایه آن افزایش داده می‌شود تا به بخش تعاون کمک شود.

وی ادامه داد: قوانین عادی مورد نیاز بخش تعاون در کشور به اندازه کافی تهیه شده است و در دوره اخیر در مقایسه با چندین دوره قبل بیشترین تعامل در دولت فعلی با مجلس شورای اسلامی بوده است و حضور آقای مهدی مسکنی هم مزید بر آنها شده است.

دلخوش ادامه داد: من معتقد هستم تعاون سهم کمتر از ۴ درصدی را به خود اختصاص داده است و این مشکل به این دلیل است که هنوز حاکمیت، اتاق تعاون کشور را به عنوان رویکردی توزیعی می‌شناسد. سهم اتاق تعاون در قانون برنامه اخیر توسعه دیده نشده است، نگرانی‌ها و مشکلات این بخش همچنان باید دنبال بشود.

وی افزود: اینکه چرا یک جامعه ۱۴ میلیون نفری بخش تعاون که قانون آن نیز کامل است و می‌تواند در همه بخش‌ها به حاکمیت کمک کند آنگونه که باید دیده نشده است. باید تعاونی‌ها را در امورات اجرایی کشور مشارکت دهیم، باید تعاونی‌ها در بخش تولید فعال شوند، در برنامه اخیر کالا برگ باید از فرصت‌های بی‌بدیل تعاونی‌ها استفاده شود و
در بخش تسهیلات نیز باید اولویت با تعاونی‌ها باشد.

رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به نظر من صنعت گردشگری و تعاون دو بخش مهم و اساسی و قابل توجه در کشور است که باید به آن توجه کرد و از فعالان می‌خوام قوانین بخش تعاون را احصا کنند و جاهایی که لازم است از آن حمایت شود و موانع در مسیر آن برطرف شود.

انتهای پیام/

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});