×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس بیان داشت: پروژه بزرگراه شمالی کرج می‌تواند نقش مهمی در کاهش و بهبود این گره ترافیکی عظیم و افزایش رضایتمندی شهروندان ایفا کند.

وی گفت: همانطور که در سفر رئیس‌جمهور به استان البرز مطالبه کردم، کرج تنها کلانشهری است که حتی یک متر بزرگراه ندارد، همچنین در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد نیز تاکید کردم که میزان خسارتی که روزانه از موضوعات مختلفی مانند هدررفت سوخت در این مسیر متحمل می‌شویم از کمکی که دولت می‌خواهد به استان البرز انجام بدهد بیشتر است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم عنوان داشت: پروژه ادامه اتوبان شهید همت که به بزرگراه شمالی کرج موسوم است، به دلیل موانع مالی با پیشرفت بسیار کندی مواجه است، لذا تسهیل و تسریع در اجرای پروژه در دستور کار قرار گرفت،

وی گفت: به عنوان نماینده مردم و به دلیل اهمیت موضوع، نهایی شدن این توافق را از مهرماه سال ۱۴۰۰ بصورت مستمر و از طریق شخص رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و همچنین تذکرات کتبی و شفاهی به وزیر راه و شهرسازی در مجلس پیگیری نمودم که در آخرین پیگیری در اردیبهشت امسال، دستور وزیر راه جهت ارائه پیشنهاد فوری به هیأت دولت برای تصویب افزایش سهم مشارکت دولت اخذ شد.

عسگری افزود: بدین ترتیب این پیشنهاد در جلسه اخیر هیأت دولت تصویب و طی نامه شماره ۸۸۴۰۰ مورخ ۲۲/۵/۱۴۰۲ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس ادامه داد: بر اساس این مصوبه، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی مجاز به تامین مالی جهت تکمیل باقیمانده بزرگراه شمالی کرج و مشارکت ۵۰درصدی در این پروژه گردید ارزش این مشارکت بالغ بر ۳۵۰۰میلیارد تومان می باشد.

رئیس فراکسیون دیپلساسی اقتصادی اضافه کرد: از دولت محترم برای پاسخ مثبت به نیاز و مطالبه مردم استان البرز قدردانی می‌نمایم و امیدوارم که هرچه زودتر تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم گره گشای ترافیک استان البرز باشد.

وی گفت: همچنین با پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۲، سه پروژه مهم ترافیکی جدید به جداول بودجه اضافه شد شامل:
کنارگذر جنوبی کرج (۲۸ کیلومتر)، کنارگذر محمدشهر- ماهدشت (۲۱کیلومتر) و کنارگذر شرقی فردیس (۴٫۲کیلومتر)

عسگری در پایان افزود: پیگیری و تحقق این پروژه‌ها در میان مدت سهم بسیار زیادی در حل مشکلات ترافیکی استان به صورت ریشه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});