×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش تارا نیوز، عنایت الله یزدان پناه، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه خبرنگاران حلقه واسطه مدیران و جامعه و رابط بین مسئولین و آحاد مختلف مردم هستند، گفت: سلامت فکری و فرهنگی جامعه مرهون تلاش های شبانه روزی خبرنگاران است زیرا این قشر کمبودها و نقصان های موجود در جامعه را روایت و پتانسیل ها و مزایای مسائل مختلف را بیان می کنند و به نوعی روشنگر و راوی رویدادها و پدیده های بزرگ در سطح جهان و کشور هستند.

وی افزود: امروز خبرنگاران بیش از هر زمان دیگری باید حفظ منافع ملی را مورد توجه قرار دهند، چراکه این قشر به حرمت قلمی که خداوند به آن سوگند یاد کرده است، هرگز منافع کوچک و جزئی سیاسی، قومی، صنفی و حزبی را بر منافع ملی اولویت نخواهند داد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در مهر ماه ۱۳۶۷، بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این دانشگاه در دوران انقلاب تشکیل شد و به نوعی زاییده انقلاب است. پیام نور، دانشگاهی با هویت ایرانی و اسلامی است که در راستای تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز متولی آموزش از راه دور دنیا نقش آفرینی می کند.

یزدان پناه، پیام نور را دانشگاهی کتاب محور و دانشجو محور  برشمرد و افزود: منابع درسی این دانشگاه دربرگیرنده تمام موضوعات تصویب شده در سرفصل های دروس است و به گونه ای نگارش شده که دانشجو بدون حضور در کلاس و استفاده از استاد می تواند موفق شود.

وی ادامه داد:دانشگاه پیام نور دارای حدود ۴۶۰ مرکز و واحد در سطح کشور، حتی در دورافتاده ترین و محروم ترین مناطق و نقاط صفر مرزی است.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: در میان دانشگاه های دولتی، پیام نور بیشترین سهم دانشجو را دارد و حدود یک چهارم دانشجویان دانشگاه های دولتی در مراکز و واحدهای پیام نور تحصیل می کنند. همچنین شهریه این دانشگاه حدود یک سوم تا یک چهارم کمتر از شهریه سایر مراکز است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با اشاره به موفقیت های چشمگیر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در آزمون های استخدامی و تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: گاها یک سوم پذیرفته شدگان آزمون های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های معتبر کشور، فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند که این موضوع نشان می دهد سیستم آموزشی و محتوای علمی این دانشگاه، پسندیده و ارزشمند است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز مطرح کرد: سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور به گونه ای است که امروز تحصیل در این دانشگاه به یک مطالبه اجتماعی و عمومی برای همه اقشار و آحاد مردم تبدیل شده و تمام اقشار در همه مشاغل و با تمام دغدغه های موجود، امکان بهره مندی از تحصیل در این دانشگاه را دارند که دلیل آن، ماموریت پیام نور در آموزش های غیرحضوری و نیمه حضوری است.

وی، سیستم دانشگاه پیام نور را مطابق با بروزترین سیستم های دنیا دانست وگفت : دانشگاه پیام نور استان البرز در دی ماه ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد. این دانشگاه دارای یک مرکز ستادی است و مرکز کرج نیز در جوار آن مستقر شده است. واحدهای اشتهارد، طالقان، هشتگرد، ماهدشت و نظرآباد نیز واحدهای فعال این دانشگاه هستند. پیام نور البرز دارای حدود ۱۲ هزار دانشجوست که از این تعداد، ۱۰ هزار دانشجو فعال هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با بیان اینکه ۶۲ درصد دانشجویان این دانشگاه خانم و ۳۸ درصد آن ها آقا و ۸۰ درصد دانشجویان نیز متاهل هستند، به تحصیل دانشجویان اتباع و سایر ادیان در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: ۲۰۲ نفر از دانشجویان این دانشگاه در البرز ایثارگر و بیش از ۴۰۰ نفر نیز تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند. این دانشگاه حدود ۵۰ رشته در مقطع کارشناسی دارد که ۲۷۳ کد رشته را در بر می گیرد.

یزدان پناه  اضافه کرد: تحصیل همزمان در دو رشته را مهم ترین آیتم دانشگاه پیام نور است که سایر دانشگاه ها از آن بهره مند نیستند و به امکان مهمان شدن حتی در ترم اول برای دانشجویان این دانشگاه  وجود دارد.

وی عنوان کرد: راه اندازی مقطع دکترای رشته جهانگردی در دانشگاه پیام نور البرز به عنوان دومین دانشگاه کشور در دستورکار قرار دارد همچنین هفت شرکت دانش بنیان در دانشگاه پیام نور مستقر شده و پنج هسته علمی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در پایان با اشاره به اینکه یک مرکز رشد مشترک با پارک علم و فناوری استان البرز در زمینی به مساحت هفت هزار متر در این دانشگاه ایجاد شده که از هفته آینده کارگاه های کارآفرین در آن مستقر می شوند، افزود: یک پارک علم و فناوری مشترک با دانشگاه تهران نیز در شهرک صنعتی اشتهارد راه اندازی خواهد شد که امور مربوط به انعقاد تفاهم نامه به اتمام رسیده و در مرحله امضا قرار دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});