×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، صبح روز شنبه همایش ملی “شیر مادر، بسترساز تکامل مغز” به مناسبت هفته جهانی شیرمادر در تالار لوتوس برگزار شد همچنین هیئت رئیسه این همایش سید ابوالفضل افجه، حسین کریمی، محمود راوری، محمد زنوزی راد و دبیر علمی این همایش شهربانو نخعی بود.

محمد زنوزی راد دبیر اجرایی این همایش در حاشیه این برنامه و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه گروه هدف این همایش در رتبه اول، فوق تخصص های نوزادان، اعصاب کودکان، گوارش کودکان، متخصصین کودکان و زنان و زایمان بودند، افزود: در رتبه دوم: پزشکان عمومی، کارشناسان ارشد مامایی، پرستاری، پرستاری NICU، تغذیه و در رتبه سوم: کارشناسان مامایی، پرستاری، تغذیه، بهداشت عمومی جزو جامعه هدف این همایش ملی محسوب شدند.

دکتر زنوزی راد این همایش را دستاورد منطقه‌ای دانست و گفت: مقرر بود تا این همایش برای اولین بار بجز تهران و وزارت بهداشت در استان البرز برگزار شود و دستاورد این همایش به صورت گزارش به سازمان بهداشت جهانی ارائه شود.

وی در ادامه افزود: همایش شیر مادر، برنامه‌ای بود که بدون حمایت سازمان‌های دولتی و به صورت NGO برگزار شد و انجمن پزشکان کودکان البرز و انجمن علمی تغذیه با شیر مادر از این همایش حمایت کردند.

دبیر اجرایی همایش با اشاره به اینکه شعار امسال “شیرمادر بستر ساز تکامل مغز ” است، افزود: با توجه به اهمیت شیردهی نوزاد در تکامل مغز او و تاثیر درسرنوشت سلامت کودک که ازجایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است به لحاظ علمی در دهه شناسایی مغز بسر می بریم.

وی اضافه کرد: اگرچه هنوز چیز زیادی از عملکرد مغز کشف نکرده ایم. تغذیه با شیر_مادر یعنی حیات و جز آن یعنی مرگ سلولی که یک داستان تلخ است.

دکتر زنوزی راد با تاکید بر اینکه حیات مغز و روده به هم وابسته است،افزود: تولید سروتونین برای سلامت انسان بسیار مهم است که متاسفانه غذای صنعتی و نوشیدنی ناسالم آن را از بین می برد و به همین دلیل جامعه در حال مضطرب شدن است.

وی با بیان اینکه دانش بشر دارد از زمین و خاک فاصله می گیرد و این به نفع انسان نیست، افزود: به میزانی که نوزاد از مادر جدا می شود، از دوران جنینی تا شیرخوارگی، از زندگی سالم و انسانیت دور می شود.

دکتر زنوزی راد خاطرنشان کرد: هزار روز طلایی مغز و بدن از آغاز تولد همزمان آغاز می شود. ژن و میکروبیومای مادر به فرزند می رسد، نوع زایمان در انتقال آن به فرزند تاثیر دارد.

وی در ادامه افزود: نوزادی که غذای درست دریافت کرده یعنی هم شیرمادر هم نحوه شیردهی با تمرکز کامل، آغوش گرفتن و نگاه چشم در چشم نوزاد رعایت شده، مغزش در سطحی مناسب از استرس، نگاه داشته می شود که بیماری ها کنترل شوند

دبیر اجرایی همایش در پایان گفت: هرچه اتصال کودک و مادر نزدیک تر باشد، میکروبیوم قوی‌تر می شود، میکروبیوم ها وارد خون می شوند، هدف آنها روده نوزاد است جایی که میکروبیوم ها رشد می کنند بنابرین سرنوشت و زندگی جنینی که تحت تاثیر رژیم و سلامت وآنتی بیوتیکهایی است که مادر می خورد، تا بزرگسالی پیش نویس می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});