به گزارش تارا نیوز، داوود نجفیان در خصوص طرح جامع آبرسانی به استان البرز اظهار کرد: طرح جامع آبرسانی سال ۱۳۹۹ مطالعات آن انجام گردید از سال گذشته با چشم انداز ۳۰ ساله با حمایت دولت آغاز شده که در گام نخست شهرستان های پرتنش آبی غرب استان یعنی نظرآباد ، ساوجبلاغ ، چهارباغ و اشتهارد را زیر پوشش قرار می دهد.

وی  در ادامه افزود:با اجرای طرح جامع سراسری آب در غرب استان البرز ظرفیت تامین آب این منطقه به یک هزار لیتر در ثانیه برای درازمدت افزایش می یابد.

نجفیان  با اشاره به اینکه به موازات غرب استان ، طرح های دیگری برای جذب سهمیه جدید آب از سد کرج آغاز شده  است، افزود:  تا سال آینده این طرح ها و پروژه ها به سرانجام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد: با اهتمام دولت سیزدهم ، ۲ دهه عقب ماندگی زیر ساخت های آب این استان با اجرای طرح جامع توزیع آب در حال جبران است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه امروز پس از سال ها انتظار آب شیرین و گوارا به شهرستان اشتهارد رسیده است، گفت: امسال پروژه های بزرگ آبرسانی یکی پس از دیگری در قالب فعالیت جهادی در این استان به ثمر می نشیند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز در پایان گفت : به طور کلی اکنون ۲۵ درصد منابع آب مصرفی البرز از سدهای کرج و طالقان و ۷۵ درصد از چاه های آب تامین می شود که با افتتاح پروژه های جدید میزان برداشت از سدها را به ۳۷ درصد می رسانیم.