×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز، مهدی حجازی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته تهران که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، با حضور در غرفه موسسه رازی، مهم ترین موضوع در انتخاب واکسن برای مصرف کنندگان را کیفیت آن‌خواند و گفت: موسسه رازی نزدیک به ۱۰۰ سال سابقه در عرصه ساخت و تولید واکسن و فراورده های بیولوژیک را دارد و از پایه گذاران صنعت واکسن سازی کشور است.

وی گفت: دانشمندان و محققان این موسسه همواره برای حفظ و ارتقا کیفیت محصولات مجموعه، همت کرده‌اند و درصورت بروز هرگونه مشکل یا نقصی در واکسن ها یا گزارش مصرف کنندگان، به سرعت رسیدگی و پیگیری شده و می شود.

حجازی، با بیان این که تا کنون شکایت یا انتقادی از کیفیت محصولات موسسه رازی از سوی دامداران و پرورش دهندگان طیور نشده است، تصریح کرد: در این صنعت، همواره بحث تجارت و‌ فضای رقابتی مطرح بوده و جذابیت و سودآوری واکسن های خارجی برای واردکنندگان سبب شده بازار داخل کشور را به سمت انتخاب واکسن های خارجی هدایت کنند در حالی که باید دست به دست هم دهیم و واکسنی که به زحمت و با کیفیت عالی در مملکت مان تولید می شود را مصرف کرده و کمتر به سمت مصرف واکسن های مشابه خارجی برویم.

مدیرعامل تعاونی تولیدی توزیعی رازی، از مزیت های مصرف واکسن های موسسه رازی را برخورداری از خدمات بیمه عنوان ‌و تاکید کرد: اگر مرغداری ها و دامداری ها پس از استفاده از واکسن های موسسه رازی دچار درگیری شوند، بیمه، خسارت وارده را جبران ‌خواهد کرد؛ این در حالی است که واکسن های خارجی از این امتیاز برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: انتقال واکسن از محل تولید به محل مصرف، مستلزم رعایت زنجیره سرد است و بسیاری اوقات شاهد هستیم این الزام در واکسن های وارداتی رعایت نمی شود.

همچنین بومی بودن سوش های استفاده شده در واکسن های داخلی بر بیماری‌های در گردش میان جمعیت دام و طیور کشور اثرگذاری بهتری دارد.

نماینده پخش محصولات موسسه رازی در کشور، یادآور شد: واکسن های موسسه رازی در مراکز مایه کوبی و واکسیناسیون، توزیع و با نظارت سازمان دامپزشکی و ادارات کل استانی انجام می شود.

به گفته حجازی،کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، روسیه، عراق و افغانستان، مقاصد صادراتی محصولات موسسه رازی بوده و با بررسی های میدانی و انجام مذاکرات، تعداد کشورهای هدف رو به افزایش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});