×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش خبرنگار تارا نیوز، مجتبی عبداللهی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام، گفت: آغاز ماه مرداد به منزله نزدیک شدن به روز خبرنگار است که این روز بزرگ را به خبرنگاران تبریک عرض می‌کنم. مطالبه گری، روشن گری، دور اندیشی و تبیین حقیقت مسؤولیت سنگینی است که به دست خبرنگاران به امانت سپرده شده است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه با نیت پاک در راستای تبیین گری فعالیت می‌کنید، اضافه کرد: این قشر در شرایط سخت با تمام توان خود به میدان می‌آید و‌ نمی‌دانیم با چه زبانی از زحمات و تلاش‌های این قشر تشکر کنیم.

تولید محتوای مثبت رسانه‌ها برای مقابله با بداخلاقی‌های جامعه

این مقام مسؤول با بیان اینکه اثر تولید محتوای رسانه در جامعه بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: امروز با شرایطی مواجه هستیم که بداخلاقی در جامعه افزایش یافته است و امید بخشی به جامعه از طریق تولید محتوا و انتقال پیام رسانه‌ها بسیار کمک حال است.

استاندار البرز در ادامه در بخش دیگری از سخنانش به واسطه وجود مشکلات در دو هفته گذشته مبنی بر قطعی برق و آب عذرخواهی کرد و گفت: این امر به دلیل ناترازی برق و مصرف بیش از حد آن اتفاق افتاد. خروج برق از مدار در این شرایط به صورت سیستمی رخ داد و منجر شد تا برق چاه‌ها آب قطع شود و دچار کمبود آب بشویم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مصرف آب استان از سدها است و مابقی آن از طریق چاه‌ها تأمین می‌شود، افزود: به واسطه حجم مصرف استان و نیازهای مردم از وزیر نیرو درخواست کردیم تا به استان البرز سفر کند. در این راستا تلاش داریم آب مصرفی سد و چاه به صورت مساوی برنامه ریزی شود.

افزایش سهم حق آبه البرز از سدها به شرط توسعه زیرساخت‌ها

استاندار البرز با بیان اینکه در پی دریافت سهمیه برای استان، سهم البرز از سدها به ۱۶۰ هزار متر مکعب رسید، یادآور شد: در حال حاضر امکان بهره برداری از این حجم آب برای ما ممکن نیست چرا که زیرساخت‌های کافی وجود ندارد و باید بستر را فراهم کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه گزارش پروژه‌هایی که برای هفته دولت در حال آماده سازی است ظرف یک ماه آتی اعلام می‌شود، اضافه کرد: طی سفر وزیر نیرو مصوبه احداث تصفیه خانه شماره ۳ استان البرز اخذ شد. همچنین تصفیه خانه شماره ۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در استان مخزن آب که وظیفه نگهداری آب را به عهده دارد، نداریم، یادآور شد: مقرر شد ۱۱۰ هزار مترمکعب مخزن احداث شود؛ همچنین همانطور که اعلام شد تکمیل لوله گذاری و موضع تصفیه آب برای بهره برداری از حق آبه استان البرز از سد کرج و طالقان نیاز است.

مشکل کم آبی اشتهارد تا ۳۰ سال آینده برطرف شد

استاندار البرز با اشاره به مشکل کم آبی اشتهارد، اضافه کرد: آب اشتهارد با چشم انداز سال ۱۴۳۰ با برنامه ریزی که صورت گرفته است تأمین می‌شود در این میان ۴۲ کیلومتر لوله گذای با هدف دریافت حق آبه از سد طالقان احداث شد.

وی یکی از دلایل قطعی آب را نداشتن مخزن برشمرد و اضافه کرد: در حوزه برق نیز با ناترازی همراه بودیم که برای نخستین بار پست ۴۰۰ کیلوولت باغستان به بهره برداری رسید. این پست با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اتفاقاتی که برای تراز شدن برق استان رقم خورد

استاندار البرز مصوبات سفر وزیر نیرو حدود ۵ هزار میلیارد تومان آورده برای استان البرز داشته است، اضافه کرد: مقرر شد ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت دیگر در کمال آباد و اشتهارد احداث شود، در این میان مقرر شد پست کمالشهر ظرف یک سال آتی و پست اشتهارد، ۲ سال آینده به افتتاح و می‌رسد. با بهره بردای از این پروژه‌ها در حوزه برق و آب هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

البرز ۲۰۰ مگا برق کم دارد

استاندار البرز با بیان اینکه ۲۰۰ مگا برق در استان کم داریم که مقرر شد تولید هم داشته باشیم، ادامه داد: مقرر شد در نیروگاه منتظر قائم مجموعه ساخته شود که حدود هزار مگا برق تولید کند و به سرانه تولید کشور اضافه شود، در این راستا نیاز استان برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های تأمین برق مورد نیاز استان البرز، احداث نیروگاه تجزیه پذیر خورشیدی در اراضی به مساحت هزار هکتار در شهرستان اشتهارد است.در این میان درخواست داریم اصحاب رسانه ای که با سرمایه گذاران متعددی در ارتباط هستند ما را کمک کنند.

ارتقا حوزه درمانی

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ تخت پیش از این در استان البرز داشته ایم، گفت: بیمارستان سیدالشهدا، بیمارستان علوم پزشکی، بیمارستان خصوصی فردیس، بیمارستان کمالشهر، بیمارستان هشتگرد و بیمارستان دولتی فردیس کمک می‌کنند هزار و ۴۰۰ تخت دیگر به سرانه درمانی استان اضافه شود. در این میان بیمارستان خصوصی و دولتی فردیس آماده بهره برداری است و با حضور رییس‌جمهور و یا معاون اول ایشان افتتاح می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به صورت جدی دنبال می‌شود، ادامه داد: بلندترین و فنی‌ترین پل خاورمیانه به دست توانمند مهندسین ایران در بیلقان در حال احداث است و تلاش داریم هفته دولت ۷ کیلومتر آن افتتاح خواهد شد.

این مقام مسؤول همچنین به پروژه متروی کرج اشاره کرد و افزود: در نظر داریم تا ایام الله دهه فجر پروژه متروی کرج به ایستگاه شهید سلطانی برسد و معضل بخش عمده ترافیک استان را برطرف کند.

الوعده وفا؛ البرز استان سبز شد

استاندار البرز با بیان اینکه طی یک سال گذشته به میزان تمام فعالیت‌های انجام شده در حوزه گازرسانی کار انجام شد، اضافه کرد: قول داده بودیم که امسال البرز را به عنوان استان سبز معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا به منظور گازرسانی به روستاهای البرز، ۴۰ کیلومتر در جاده کرج-چالوس و ۶۰ کیلومتر در جاده طالقان حفاری شد که به خودی خود یک جاده جدید برای تردد خودروها نیز ایجاد شد.

استاندار البرز در پایان با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گازرسانی روستایی مصرف شد، اضافه کرد: طی مراسمی مفصل البرز به عنوان استان سبز معرفی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});