×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارانیوزز، مجتبی عبداللهی بعدازظهر روز شنبه در یکصدمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی البرز که در سالن جلسات فرمانداری اشتهارد و با حضور صاحبان صنایع و هیات امنای شهرک‌های صنعتی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرک صنعتی اشتهارد از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور است و اقدامات مهمی در حوزه اقتصادی در این منطقه صورت می‌گیرد اما صاحبان واحدهای تولیدی این شهرک و دیگر نقاط صنعتی شهرستان اشتهارد هنوز با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۵ هزار نیروی کارگری در شهرک‌های صنعتی اشتهارد گفت: در این شهرک‌های صنعتی هنوز باید نیروهای زیادی در بحث اشتغال‌زایی در سطح کارخانه و واحدهای تولیدی و صنعتی تامین شود.
وی در ادامه با بیان اینکه بحث تامین نیروی کارگری برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی به جزء البرز در دیگر نقاط کشور نیز مطرح است، افزود: اما مسئله این است که باید برای تامین محل اسکان گارگران چاره‌اندیشی شود، البته تا آن زمان مقرر شده است که سه نقطه در سطح شهرهای کرج، محمدشهر و ماهدشت تعبیه و تعیین سیستم حمل‌ونقل مناسب برای انتقال نیروها به شهرک‌های صنعتی شهرستان اشتهارد انجام شود‌.
استاندار البرر با تاکید بر اهمیت رسیدگی و رفع مشکلات زیرساختی از جمله آب، برق و یا گاز شهرک‌های صنعتی مستقر در شهرستان اشتهارد افزود: از دیگر مسائل مطرح در این زمینه احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی مانند اشتهارد است که در سال‌های گذشته سبب بروز مشکلاتی بوده و باید حل‌و‌فصل شود.
عبداللهی با تاکید بر اهمیت احداث سوله‌هایی به عنوان خوابگاه‌های کارگری گفت: در کنار آن بحث ساخت پروژه‌های مسکن در درون شهرک‌های صنعتی با همکاری صاحبان واحدهای تولیدی و در خارج از این محدوده در قالب پروژه‌های مسکن ملی دنبال می‌شود‌.
وی با بیان اینکه در جلسه یکصدم شورای گفت‌‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز موضوع تشکیل کارگروه ویژه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی اشتهارد به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز و با حضور فرماندار اشتهارد عنوان کرد: مقرر شده است که در جلسات این کارگروه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط به مشکلات زیرساختی در استان از جمله آبفا، آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق و گاز و دیگر ادارات مسئول نیز حضور داشته باشند.
استاندار البرز در بخش دیگری گفت: صاحبان حوزه صنعت و تولید‌ می‌توانند با همدلی و تفاهم نسبت به راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های بازچرخانی آب، ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک پایه گازسوز و یا اماکن خوابگاهی و ورزشی اقدام کنند.
وی ادامه داد: ۷۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد یعنی ۵ درصد صنایع کل کشور در البرز مستقر است و از این حیث هفتمین استان صنعتی کشور هستیم.
عبداللهی تاکید کرد: شهرک‌های صنعتی استان البرز می‌توانند با همکاری بیشتر و اندکی هزینه‌کرد از سوی صاحبان صنایع برای بهبود زیرساخت‌ها در این مناطق به بهترین شهرک‌های صنعتی کشور تبدیل شوند.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});