×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به گزارش تارا نیوز،قربانعلی مصطفایی» روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه دهه کرامت برگزار شد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی امسال پس از گذر از سه سال کرونا برنامه های ویژه ای و مفصلی را تدارک دیده که ذیل ستاد کشوری در تمام استان ها برای برگزاری این برنامه ها ستادی راه اندازی شد.

مصطفایی گفت: در دهه کرامت ۲ کاروان خادمان آستان قدس رضوی مشهد میهمان البرز هستند در این ایام برگزاری ۱۱۰ موضوع در قالب ۳۰۰ برنامه پیش بینی شده است.

وی افزود: تجدید میثاق با آرمان های شهدا در بدو ورود کاروان خادمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به استان توسط شبکه جوانان رضوی، حضور در مزار شهدای گمنام، حضور خادمان در نمازهای جمعه سراسر استان و سخنرانی دبیران کانون های خدمت رضوی به عنوان سخنرانان پیش از خطبه و گردهمایی خادمیاران به همراه خانواده هایشان در روز میلاد امام رضا (ع) در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج را از جمله این برنامه ها برشمرد.

وی میزبانی از یک هزار خانواده کم درآمد، معلولان و بیماران سخت درمان را در کنار یک سفره کریمانه و ضیافت تبرکی از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود: برگزاری جشن دختران، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن در مساجد، برگزاری میزهای خدمت توسط کانون های تخصصی در مصلاها و مساجد و برگزاری همایش علمی توسط کانون علمی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت است.

جانشین مدیریت کانون های خدمت رضوی استان البرز به برگزاری مسابقات ورزشی متنوع توسط کانون تخصصی ورزش اشاره و تصریح کرد: همچنین قرار است تجمع یک هزار نفر خادمیارمنصوب به خانواده شهدا و ایثارگران در مصلای شهر کرج برگزار شود.

وی  گفت: همچنین پیش بینی اعزام یک هزار زائر پیاده از مقصد قدمگاه نیشابور به سوی حرم مطهر رضوی از این استان شده است به طوریکه در قالب یک کار مشترک با هیات رزمندگان و سپاه استان البرز این زائران تا شهر نیشابور با قطار حرکت کرده و سپس از سه روز پیش از میلاد امام رضا (ع) حرکت خود را به صورت پیاده آغاز تا روز میلاد به حرم رضوی برسند.

مصطفایی افزود: به طوریکه سال گذشته گرانترین موقوفه امام رضایی کشور به نام البرز به ثبت رسید که در اجرای این وقف ورثه مرحوم «حاج دخیل محمد حاج قاسمی» هشت واحد تجاری مسکونی به همراه یک زیرزمین هزار متری در این ساختمان را برای امام رضا (ع) اهدا کردند که مدیریت این موقوفه به کانون های خدمت رضوی البرز واگذار شده است.

وی تصریح کرد: با موافقت واقفان و آستان قدس رضوی قرار است مدیریت کانون های خدمت رضوی در بخشی از این موقوفه که در ابتدای خیابان فروغی و شهید بهشتی است مستقر شود.

وی یادآور شد: این ملک ارزشی بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان دارد.

در استان البرز ۱۹ کانون خدمت رضوی تخصصی و ۲۱ کانون خدمت مرکزی فعال هستند که ۱۰ کانون مرکزی در کرج و مابقی در شهرستان ها و شهرهای اقماری که دارای امام جمعه هستند فعالیت می کنند ضمن اینکه ۱۶۰ کانون محله ای ذیل هر کانون مرکزی فعالیت می کند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});