×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تارا نیوز

به خبرنگار گزارش تارا نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم که در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر محمد شهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان سالک الی الله می‌تواند از راه‌وار صیام ره یک عمر را یک شنبه طی کند، گفت: رفتار و سلوک مسئولان در بین مردم بسیار تأثیرگذاری است، به ویژه در جامعه قرآنی می‌تواند اقدامات مثبتی انجام داد.

وی افزود:  در این ۴۰ سال گام‌هایی برداشته شده است که از تمام کسانی که در این مسیر نقش داشته‌اند تقدیر می‌کنیم اما راه بسیار است که باید آن را با اعتماد و اتکا به خدا پیمود.

رئیس جمهور یادآور شد: «ما می‌توانیم» نه تنها در شعار که در عمل هم باید تجلی یابد و نخبگان و فرهیختگان جامعه در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن ایجاد احساس یاس است، تصریح کرد: امروز تمام کسانی که امید در جامعه ایجاد می‌کنند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه هر کسی با رفتار و اقدامش یاس و ناامیدی را در جامعه می‌اندازد، در راهبرد دشمن حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان و دولتمردان باید تلاش کنند اما این تلاش و حرکت باید جهادی باشد، چراکه دشمن کمین کرده و پیشرفت ما را نمی‌خواهد ببیند.

***مسئولان بیان نکات خود را تنها به این جلسه اکتفا نکنید

رئیسی ادامه داد: کسانی که ظرفیت دارند در جامعه از تهدید هراس ندارند و از تطمیع از میدان به در نمی‌روند و همواره در مسیر و در طریق انجام وظیفه هستند، این عرصه ممکن است که آسان نباشد اما با ایثار و پایداری طی خواهد شد.

وی ادر ادامهه افزود: وعده الهی این است که پاداش از آن کسانی است که در این مسیر با ایستادگی و با مقاومت و با اصرار بر حق مسیر را هموار می‌کنند و موانع را برمی‌دارند و باید تلاش کنیم تا در زمینه رشد علم اقدام شود که این امر مؤلفه قدرت است.

رئیس جمهور  بیان کرد: باید اقتصادی را بسازیم تا در مقابل تلاطم‌های منطقه و جهان نلرزد یعنی همان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

وی ادامه داد:  مهمترین مؤلفه قدرت ایران اسلامی مردم متدین در صحنه هستند، نظام اداری کشور باید این باشد که خدمت‌گزاری مخلصانه انجام دهد و گره‌ها را باز کند.

رئیسی تاکید کرد: از همه مسئولانی استانی که در این جلسه حضور دارند خواهش می‌کنم بیان نکات خود را تنها به این جلسه اکتفا نکنید.

***جذب نیرو، ارتقای نیرو، خدمتگذاری به مردم باید عادلانه باشد

وی  با اشاره به اینکه دولت تحول را در دستور کار خود قرار داده است و به دنبال وضعیت مطلوب مورد نظر رهبری در بیانیه گام دوم است، افزود: باید تحول کشور را در راستای بیانیه گام دوم انجام دهیم مچنین به دنبال عدالت اجرای هستیم، اینجا صحبت از سخنرانی نیست مردم باید احساس کنند که عدالت اجرا می‌شود.

رئیسی باضافه کرد: بنا داریم تا نظام اداری ما با عدالت باشد، جذب نیرو، ارتقای نیرو، خدمت‌گذاری به مردم باید عادلانه باشد.

وی تصریح کرد: ممکن است در این راه مشکلاتی وجود دارد اما ما این کار را برای رضای خدا و نه خواص انجام می‌دهیم تا رضایت مردم را رقم بزنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت باید در حوزه آموزش کشور باید اجرایی شود، و مردم از فساد، تبعیض و فقر ناراحت هستند، گفت: معلمان دارای منزلت و شأن هستند اما برخلاف این امر موضوع طرح رتبه‌بندی معلمان را بیشتر برای وجهه مالی آن مطرح می‌کنند که این امر یک موضوع حاشیه‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: نسبت به مسائل مدیریتی در استان باید در تغییرات از نیروهای بومی استفاده کرد، چراکه نیروهای بومی کارآمد در انتخاب مدیر اولویت ندارد.

رئیس جمهور گفت: نگاه به مسائل تربیتی از دوره مهدکودک‌ها بسیار درست است که در دستور کار دولت است ضمن اینکه در دستور اخیر مقام معظم رهبری در شورای انقلاب فرهنگی، تعریف جایگاه مهدکودک‌ها به صورت جدی در نظام آموزشی و پرورشی کشور دیده شود.

رئیسی اظهار کرد: مدیرانی که از گذشته سرکار هستند در صورتی که ناکارآمدند باید هرچه سریع‌تر برکنار شوند.

وی بیان کرد: جوان و جوان‌گرایی اولویت دولت است که این امر را در معرفی وزرا نشان دادیم البته نمایندگان مجلس نظر بر تجربه داشتند.

رئیسی جمهور تصریح کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد کردند و هیچگاه در این زمینه ضرر نکردیم، البته جوانان باید از تجربه دیگران استفاده کنیم.

***برای خروج زندان‌ها از شهرهای استان البرز اقدام شود

وی در بخ دیگری از سخنانش با اشاره به معضل زندان‌های البرز گفت: در زمان تأسیس این زندان‌ها منازل مسکونی در اطراف این ابنیه نبود و البته طی این سال‌ها مجوز این کار نباید انجام نمی‌شد.

رئیسی جمهور اظهار کرد: خروج زندان‌ها از شهرها قانون است و باید از همین الان برای خروج زندان‌ها از شهرهای استان البرز اقدام کنند.

رئیس قوه مجریه متذکر شد: استاندار البرز، و شهردار کرج، رئیس سازمان زندان‌ها و دادگستری استان پیگیری‌های لازم را برای حل این موضوع حل این موضوع انجام دهند و با یک مطالعه‌ای زندان‌ها از کالبد شهر کرج خارج کنند و در جایی قرار دهند که زندانبان کار خود را انجام دهد و مردم نیز متأثر از آن نشوند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دولت را مقام معظم رهبری حل کردند و با اختیارات خود اجازه دادند چند ماه باقی مانده سال ۱۴۰۰ را با حذف نکردن ارز ترجیحی وضعیت اقتصادی را دچار شوک نکنیم و با موفقیت ۱۴۰۰ را تمام کردیم و قانون بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کردیم.

*** در تلاش هستیم حذف ارز ترجیحی مشکلی ایجاد نکند

وی در بخش دیگری با اشاره به حذف ارز ترجیحی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا این امر هم مشکلی ایجاد نکند و هم با استفاده از نظرات نخبگان به رونق اقتصادی کشور بپردازیم.

رئیسی تصریح کرد: بین تیم اقتصادی کشور ناهماهنگی وجود ندارد اگر در اطلاع‌رسانی نیز اختلافی وجود داشت به خاطر بیان زودتر موضوع بود. بر روی سند تحول خیلی کار شده و ۱۶ اندیشکده کشور در خصوص این سند نظر دارند ضمن اینکه بیش از ۵۰۰ صاحب نظر و استاد تمام دانشگاهی در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و حوزوی نسبت به آن نظر داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خودرو در بازدیدی که از ایران خودرو داشتم به چندین نکته از جمله شکستن انحصار در این حوزه تأکید کردم.

وی با بیان اینکه در این زمینه حضور و مشارکت مردم لازم و ضروری است، اظهار کرد: بخش خصوصی و دولتی باید پای کار بیایند تا مشکلات را حل کنند.

رئیس جمهور در پایان گفت: نقش دادن به مردم در تمامی حوزه‌ها می‌تواند مشکلات را حل کند به طور مثال در موضوع کرونا بدون حضور مردم حل این معضل شدنی نبود که یکی از هنرهای مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});