×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت ۶۰ شرکت داروسازی در شهرک دارویی برکت
زهره رزمی آذر

به گزارش تارا نیوز، محمد مهدی پورسلیمانی مدیرعامل شرکت صنعتی دارویی برکت پیش از ظهر چهارشنبه ۲۷ شهریور در بیست و هفتمین تور رسانه‌ای دانش بنیان سازمان تات شرکت برکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه درمان و سلامت درکشور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این حوزه ورود کرد و شهرک تخصصی و صنعتی دارویی برکت با مساحت ۲۰۰ هکتار را احداث کرد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته با ایجاد زیرساخت‌های لازم و با توجه به نیازهای آینده، شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی در این شهرک سرمایه گذاری کرده‌اند. گفت: تاکنون ۶۰ شرکت داروسازی در این منطقه اقدام به خرید زمین و احداث واحدهای تولیدی کردند.

مدیرعامل شرکت صنعتی دارویی برکت یکی از مزایای مهم این شهرک را فراهم نمود تمام زیر ساخت های لازم همچون آب، برق، گاز، شبکه فیبر و مخابرات  را برشمرد و گفت: با وجود زیر ساخت های اولیه در شهرک سرمایه گذاران بسیاری جذب و بدون مشکل وارد کار اجرایی شدند.

پور سلیمانی به پروژه‌های آبخیزداری در منطقه شهرک دارویی برکت اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ با مشارکت پژوهشکده ستاد، مطالعات آبخیز داری را آغاز و در حدود ۳۲۰ هکتار از اراضی بالادستی را برای این طرح در نظر گرفتیم.

وی اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ به‌طور رسمی این پروژه کلید خورد که تاکنون بیش از ۴۰ هزار اصله درخت در این منطقه کاشته شده است.

پور سلیمانی با بیان اینکه ۲۵ درصد مساحت پیش بینی شده در این منطقه را فضای سبز اختصاص داده شد، گفت: اما در حال حاضر فضای سبز شهرک صنعتی برکت حدود ۲۷ درصد از مساحت کل را تشکیل می‌دهد که بسیار بالاتر از استانداردهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دارویی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت منابع طبیعی و نگهداری خاک اشاره کرد وگفت تامین اعتبار این پروژه به‌طور کامل توسط ستاد اجرایی تأمین شد از اینرو اثرات مثبت این طرح در جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک به وضوح قابل مشاهده است.

پور سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: با بازدیدهایی که مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای مختلف از این شرکت داشتند، پروژه آبخیزداری شهرک دارویی برکت به یکی از طرح‌های موفق و نمونه در حوزه آبخیزداری معرفی شد چراکه این پروژه به طور مداوم تحت نظارت و رسیدگی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});