به گزارش تارا نیوز، علی زندی فر، با اشاره به اینکه پلها یکی از عناصر کلیدی بزرگراهها هستند که احداث آنها نسبت به بقیه اجزای راه هزینه بیشتری دارد، افزود: به علت وضعیت خاص سازهای، پلها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیبدیدگی میشوند و هر چه تعمیر و بازسازی آنها به تعویق افتد وضعیت بحرانیتر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.
این مسئول بیان کرد: ادارهکل راهداری و حمل ونقل جادهای البرز برای جلوگیری از آسیبدیدگی و تخریب پلهای استان هرسال طرح مرمت و بهسازی پلها را اجرا میکند که امسال این طرح با عملیات مرمت پلهای آزادراه کرج- قزوین آغاز شده است.
وی توضیح داد: در مجموع پل رودخانههای کرج، فردیس و کوهسار، پل جاده مخصوص، پل زیرگذر سیمان آبیک و پل خور در این محور واقع شدهاند و طرح مرمت و بازسازی آنها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان آغاز شده است.
زندی فر گفت: با اجرای این طرح دال این پلها مقاومسازی و ستونهای بتنی و عرشه فولادی آنها که دچار خوردگی شدهاند با عملیات تراش و سندبلاست مرمت و تعمیر میشوند.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش به چگونگی تامین اعتبار پروژههای اجرایی در راههای استان اشاره کرد و گفت: اعتبار پروژههای اجرایی در راههای شریانی شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، بزرگراهها و محور کرج- چالوس ملی و از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و اعتبار پروژههای اجرایی در راههای اصلی، فرعی و روستایی از محل اعتبارات استانی تامین میشود.
زندیفر در پایان گفت:سیاست این ادارهکل استفاده بهینه از این اعتبارات برای اجرای پروژههای در دست اقدام است تا در کوتاهترین زمان ممکن و با اولویتبندی به بهترین شکل خدمترسانی به مردم انجام شود.