×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرمایشات رهبر معظم انقلاب «فصل الخطاب» به همه دشمنان جمهوری اسلامی بود
زهره رزمی آذر

به گزارش خبرنگار تارانیوز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز  ظهر امروز ۱۴ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی  برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان و گرامیداشت شهدای مقاومت، اظهار کرد: امنیتی که در کشور برقرار است مدیون رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم که نیروهای مقاومت را در کشورهای همسایه پایه گذاری کرد.

وی در ادامه افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه روز گذشته «فصل الخطاب» به همه دشمنان جمهوری اسلامی بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیست بود و این اقتدار جمهوری اسلامی و رهبری بود که در فضای ترسناکی که از سوی دشمن بر همگان ترسیم شده بود، شجاعانه وارد معرکه شدند و سخنرانی کردند.

سردار هداوند با بیان اینکه ما پیرو و فرمان چنین مرد بزرگی هستیم و تمام کارها را بر اساس روش و رفتار ایشان تنظیم می کنیم، افزود: همه اندیشمندان جهان صحبت های رهبری را تجزیه و تحلیل کردند و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند.

وی به ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این مدت فراز و نشیب های زیادی  در جامعه داشتیم ولی آنچه که باعث شد خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد نشود، هدایت های مقام معظم رهبری بود که باعث شد این کشتی به ناکجا آباد نرود.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به حماسه ای که سپاه پاسداران رقم زد با حرکت کوبنده و پاسخ موشکی به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه بود.گفت:نتانیاهو، وزرا و نظامیان همه در پناهگاه ها پنهان شدند و این است فرق مکتب امام حسین (ع) و مکتب شیطان که بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: اقتدار جمهوری اسلامی باعث شد تا آمریکا به همسایگان عرب پیام دهد ایران خویشتن داری کند و وارد جنگ با اسرائیل نشود  در حالی که اقدامات رزمندگان ما در زمان جنگ تحمیلی انسانیت را در آن زمان به تمام دنیا نشان دادند ولی دشمن، زنان و کودکان، بیمارستان ها، خانه ها و مناطق غیر نظامی را هدف قرار می دهد در حالیکه خود را یک کشور دموکراسی می داند.

سردار هداوند در بخش دیگری از سخنانش به هفته گرامیداشت  فراجا اشاره کرد و گفت: شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس هوشمند و مردم قانونمدار است» که در تلاش هستیم به سمت هوشمندسازی پیش برویم و از مردم هم  تقاضا داریم قانونمداری را رعایت کنند تا خلاهای موجود به کسی آسیب نرساند.

این مقام قضایی از حمایت های اصحاب رسانه  در طی سال های گذشته تقدیر و تشکر و گفت: اگر بتوانیم اخبار را آنگونه که است به مردم اطلاع رسانی کنیم و ترس و وحشت را از جامعه دور کنیم بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه در آگاه سازی مردم نقش به سزایی دارد چراکه رسانه می تواند یک حقیقت را به صورت دروغ و یک دروغ را در قالب  واقعیت به خورد مردم بدهد همانگونه  که در کشورهای غربی رسانه در اختیار دولت های استکبار است و اقدامات ناشایسته ای که انجام می دهند مخفی می ماند در حالیکه در کشور ما یک خبر غیر واقع را با یک گوشی تولید و منتشر می کنند که اثبات حقیقت توسط پلیس هزینه بسیاری دارد و ما از اصحاب رسانه  قدردانی می کنیم که همیشه همراه ما بودند.

۱۸۵ باند سرقت در البرز متلاشی شد

سردار هداوند خاطرنشان کرد: امنیت در جامعه ساده به دست نمی آید چراکه  که در این ۶ ماه سال جاری ۴۰ شهید تقدیم این نظام کرده ایم و خون همین شهدا باعث بقای جمهوری اسلامی و نظم و امنیت جامعه است.

فرمانده انتظامی استان البرز به اقدامات نیروی انتظامی استان البرز طی ۶ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف از جمله کاهش سرقت ها، برخورد با سارقان، کشفیات مواد مخدر و جرائم سایبری و … فعالیت های بسیاری صورت گرفته است.

سردار هداوند بیان کرد: در حوزه پلیس آگاهی، ۳۹ مورد طرح بازدارنده مقابله با سرقت با عنوان «رعد» انجام شد که ۱۸۵ باند سرقت متلاشی و ۴۱۳ نفر سارق و ۱۶۱ نفر مالخر بازداشت شدند و بر اساس این ماموریت ها میزان کاهش سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه افزود: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی در ۶ ماهه اول سال  ۱۲ مورد طرح مقابله با جرائم را تحت عنوان صابر اجرا کرده که در آن ۵۳۵ نفر متهم دستگیر شده اند، ارزش کشفیات نیز هفت هزار میلیارد تومان برآورد شده است چراکه افزایش ۴ درصدی کشفیات در ۶ ماهه اول سال در مدت زمان مشابه داشته است.

سردار هداوند به حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست تعداد ۴ مورد طرح مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر تحت عنوان صاعقه و آرامش در شهر اجرا و طی آن ۲۸ باند مواد مخدر منهدم و ۳ هزار و ۸۸۰ نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند و در مجموع ۱۰ هزار و ۵۱۶ معتاد متجاهر از سطح استان به طور متناوب جمع آوری شدند همچنین ۳ تن و ۷۷۱ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.

۶۳۴ نفر کلاهبردار سایبری دستگیر شدند

وی در حوزه پلیس فتای استان البرز گفت: در ۶ ماهه اول پنج مورد طرح مقابله با مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی تحت عنوان ذوالفقار اجرا و در این راستا ۴۲ باند تحت پوشش اسکیمر و فشینگ کلاهبرداری منهدم و ۶۳۴ نفر متهم دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی البرز به پلیس اطلاعات و امنیت اشاره کرد و گفت: طی این مدت پنج مورد طرح مقابله با اراذل و اوباش را اجرا کردند که طی آن ۳۲۱ نفر احضار و ۷۲ نفر دستگیر شدند و ۳۵ هزار و ۲۵۹ نفر اتباع غیرمجاز در این ۶ ماهه شناسایی و از البرز طرد شدند.

سردار هداوند در حوزه پلیس راه البرز بیان کرد:  طی ۶ ماه گذشته ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز داشته و با توجه به کوهستانی بودن برخی محورهای استان، ۷ هزار و ۹۶۹ خودروی متخلف توقیف شدند و کاهش ۲۶ درصدی تصادفات فوتی را در استان البرز داشتیم که در تصادفات ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ۲۳ درصد کاهش داشته ایم در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی نیز ۸۵۰ هزار و ۴۳۱ مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز صورت گرفته و ۳ میلیون و ۸۹ هزار و ۵۱۴ خودروی متخلف نیز اعمال قانون شدند و ۲۵هزار و ۹۴۹ دستگاه خودرو توقیف شدند.

وی اضافه کرد: ۸۵۰ هزار و ۳۲۰ مورد شماره گذاری و صدور گواهینامه به شهروندان ارائه شده است و آمار تصادفات فوتی درون شهری نسبت به سال گذشته شاهد بودیم همچنین در حوزه مشاوره و مددکاری نیزتعداد ۱۳ هزار و ۸۹۸ پرونده قضایی با خانوادگی موضوع نزاع و درگیری ارجاع و ۱۱ هزار و ۷۱۰ پرونده نیز منجر به صلح و سازش شده است که این کار بار اقدامات قضایی را کاهش داده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با بیان اینکه ۰۹۶۵۸۰ شماره مشاوره تلفنی فراجا آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به شهروندان است، گفت: شماره تماس ۱۹۷ نیز آماده شنیدن نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم نسبت به عملکرد پلیس در البرز است و شماره تلفن ۱۱۰ نیز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در حوزه جرائم  صورت گرفته می باشد از شهروندان درخواست می شود هرگونه موارد مشکوک را از طریق این شماره گزارش دهند.َ

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});