×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دستگيري فيشينگ کاران حرفه‌اي با ۳۰ ميليارد کلاهبرداري
تارانیوز

به گزارش تارا نیوز، سردار “حميد هداوند” با اعلام اين خبر گفت: در پي ارجاع يک فقره پرونده  بررسي خريد اينترنتي با وجوه کلاهبرداري شده از طريق فيشينگ،  تيم ويژه اي از کارشناسان پليس فتاي استان رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود:  بررسي‌هاي اوليه پليس حکايت از اين داشت که شاکي پرونده قصد فروش تلفن همراه خود را در يکي از سايت‌هاي خريد و فروش لوازم دست دوم را داشته که شخصي ناشناس با وي تماس گرفته و با واريز وجه به حساب او از طريق تاکسي اينترنتي موبايل را دريافت و نامبرده پس از مدتي با انسداد حساب خود مواجه شده که با تشکيل پرونده براي بررسي موضوع به پليس فتا مراجعه کرده بود.

فرمانده انتظامي استان البرز اضافه کرد: در ادامه کارشناسان پليس فتا با به کارگيري اقدامات فني و پليسي موفق به شناسايي ۲ متهم پرونده شده و با هماهنگي مقام قضائي آن ها را در شهر جديد مهستان دستگير کردند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به فعاليت گسترده متهمان دستگير شده در حوزه کلاهبرداري اينترنتي، گفت: در بررسي تجهيزات الکترونيک متهمان اطلاعات حساب بانکي ۱۸۰۰ نفر از کاربران، ۵۰ اکانت تلگرامي که از طريق آن ها لينک هاي آلوده به کاربران ارسال مي شد کشف و همچنين از مخفيگاه نامبردگان ۵ دستگاه تلفن همراه آيفون ۱۳ که با وجوه کلاهبرداري خريداري شده بودند،  کشف شد.

فرمانده انتظامي استان البرز با بيان اينکه ميزان کلاهبرداري صورت گرفته توسط اين باند بيش از ۳۰ ميليارد ريال برآورد مي شود، کفت: تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان اين پرونده در سراسر کشور شناسايي شده اند و تلاش پليس براي شناسايي سايرين ادامه دارد.

سردار هداوند در پايان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با برداشت غير مجاز از حساب شهروندان براي انجام پولشويي اغلب اقدام به خريد لوازم با ارزش از واحدهاي تجاري و سايت‌هاي خريد و فروش لوازم دست دوم مي‌کنند، لذا مردم نيز بايد دقت خود را براي عدم گرفتاري در دام اين افراد بيشتر کرده و در هنگام فروش اجناس حتماً هويت افراد را با کارت بانکي مطابقت دهند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


});